Přihlášení / Registrace
Rubriky
Archiv

Archive for Březen 2020

Jak řešit vnější zateplení fasády?

Při zateplování domu majitelé nejprve uvažují o výměně oken a o zateplení fasády. Základem by vždy měl být zpracovaný prováděcí projekt.

 

Důkladná příprava minimalizuje riziko případných problémů při realizaci a snižuje celkové náklady. Prováděcí projekt by měl přesně definovat úpravu podkladní konstrukce a doporučí technologii, která zahrnuje výběr tepelné izolace, tloušťku izolačního materiálu, způsob kotvení, řešení konstrukčních detailů fasády a typ omítky.

Aby měl investor maximální jistotu, že tepelná izolace s novou fasádou budou dokonale fungovat jako celek, měl by vždy volit celkovou sestavu, kterou dodává jedna firma jako celek. Pouze u jednotlivých prvků téže soustavy je zaručena dokonalá soudržnost a pevnost. Nákup jednotlivých komponentů různých značek může přinést řadu problémů.

Zateplovací systém by měl standardně zahrnovat: lepidlo, kterým je izolace lepena ke zdivu, samotnou izolaci dostatečné tloušťky, prvky na mechanické připevnění izolace, pojivo základní vrstvy, armovací tkaninu na výztuž, penetraci a konečnou povrchovou fasádu včetně fasádní barvy.

Zkušený projektant, který připravuje prováděcí projekt pro daný objekt, doporučí, jaký izolační materiál by byl pro danou budovu nejvhodnější.

V současné době je na internetu spousta informací a rad, jak zateplit budovu. Pro úplného laika je ale velice obtížné zorientovat se v množství zveřejněných informací.

Zateplení vnějšího pláště domu bývá nemalá investice, která by měla sloužit bez jakýchkoliv problémů řadu let. Určitě se vyplatí poradit se s odborníky. Zájemci o odbornou radu a pomoc s realizací zateplení budovy se mohou obracen na společnost Stav Agency s.r.o. z Liberce. Odborní pracovníci Stav Agency poskytnou radu, připraví projekt a v případě zájmu provedou kompletní realizaci.

http://www.stav-agency.cz/scsdc/

http://www.stav-agency.cz/scsdc/zateplovani-fasad/

http://www.stav-agency.cz/2020/03/16/jak-resit-vnejsi-zatepleni-fasady/

Znáte svého zákazníka?

Čím lépe budete znát svého zákazníka, tím lépe budete moci směřovat svůj marketing a propagaci.

 

Znát požadavky a potřeby svých zákazníků je velice důležité nejen s ohledem na nabízené produkty a služby, ale také z důvodů volby správného marketingu a propagace jak na zákazníky působit.

Je řada způsobů, jak informace o zákaznících zjistit. Pokud chcete co nejširší informace, je dobré kombinovat více cest k dosažení potřebných informací.

Mezi nejlepší způsoby patří přímá komunikace se zákazníkem. Pokud jste v přímém kontaktu se zákazníkem, neváhejte se ho zeptat na jeho požadavky, co by uvítal a co byste mohli změnit a zlepšit.

Důležité jsou také informace od kolegů z prodejního oddělení, kteří jsou v kontaktu s dalšími zákazníky. Pokud využíváte služeb dealerů a externích dodavatelů, komunikujte také s nimi.

Mezi základní zdroj informací patří data z prodejních systémů, ať už se jedná o přehledy podle faktur, informace získané z e-shopu nebo prostřednictvím speciálních programů.

Zdrojem informací mohou být i informace získané z webu prostřednictvím Google Analytics.

Vyplatí se také sledovat diskuse na sociálních sítích, prohlížet recenze a ponořit se do internetových diskusí.

Mezi nejnáročnější cestu ke zdroji informací o požadavcích zákazníků je dotazování formou vyplňování dotazníků. Informace získané touto cestou patří mezi nejpřesnější, ale je nutné si uvědomit, že se jedná o způsob náročný pro zpracovatele, tak i pro zákazníka, který by měl dotazník vyplňovat. Získávání informací prostřednictvím dotazníku je nutné předem opravdu důkladně zvážit.

Kde a jak získat informace o vašich zákaznících vám poradíme v naší společnosti ANERI s.r.o. v Liberci. První konzultace je zdarma.

https://www.aneri.cz/sluzby/firemni-poradna/

https://www.aneri.cz/sluzby/marketingova-strategie/

https://www.aneri.cz/2020/03/16/znate-sveho-zakaznika/

Obličejové štíty uvex

Cílem společnosti uvex při vývoji ochranných obličejových štítů je spolehlivá ochrana bez omezení nebo zatěžování uživatele.

 

Krk dospělého člověka musí neustále nést váhu 4 až 5 kilogramů. Čím víc člověk nakloní hlavu, tím větší je napětí krku. Špatné držení těla po delší dobu nebo nadměrné namáhání a přetěžování krku může způsobovat bolest a dokonce může vést k trvalému poškození krční páteře.

Při vývoji systému ochrany obličeje uvex pheos měla společnost uvex jeden hlavní cíl: maximální ochranu s minimálním namáháním a omezováním uživatele.

Pro pracovníky, kteří nepotřebují ochrannou přilbu, byl nově vyvinut ochranný štít uvex pheos faceguard, který je již předmontovaný a tudíž jej lze ihned použít. Tím byla eliminována potřeba těžké přilby, která obvykle slouží jako držák štítu. Systém byl navržen tak, aby rovnoměrně rozložil zatížení na těžiště těla.

Základem ochranného štítu uvex pheos faceguard je opěrka hlavy nastavitelná na výšku i na šířku a polykarbonátový obličejový štít odolný proti poškrábání a zamlžení. Díky chytře integrovanému příslušenství a vyměnitelným jednotlivým dílům lze získat multisystém obličejového štítu, který lze rozšířit podle oblasti potřebného použití. Nízká hmotnost a ergonomické těžiště podporují přirozené držení hlavy a minimalizují namáhání krku a zad.

Společnosti uvex se podařilo vytvořit ochranný obličejový štít dokonale přizpůsobený anatomii člověka. Velký zorník nabízí široké pole výhledu, což podporuje udržování krku v přirozené poloze a ergonomický design zajišťuje maximální volnost pohybu v každé situaci. Individuální nastavení výšky znamená, že systém lze nastavit tak, aby se dokonale přizpůsobil uživateli.

Ve srovnání s jinými systémy na ochranu obličeje je uvex pheos faceguard lehčí, lépe větraný a pohodlnější na nošení. Ochranný štít lze bez omezení používat i přes brýle. Navíc je tento systém možno zakoupit ve dvou provedeních, samostatně nebo s předmontovanou ochranou sluchu. V nabídce společnosti uvex jsou i další ochranné obličejové štíty, které lze používat i bez ochranné přilby a samozřejmě také obličejové štíty, které se připevňují k ochranné přilbě.

Značku uvex zastupuje v České republice společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou. V případě potřeby proškolení pracovníci uvex pomohou s určením vhodných ochranných pracovních prostředků.

https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/detail/index/sArticle/7654/

https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/ochranne-prilby/

https://www.uvex-safety.cz/cs/media/clanky/oblicejove-stity-uvex/

Top 5 HR procesů, které lze jednoduše automatizovat

Pokud pracujete na pozici personalisty, dobře víte, že personální práce prakticky nikdy nekončí. Každý den probíhají nové pohovory s uchazeči o zaměstnání, přijímání nových kolegů do pracovního poměru, organizace workshopů, hodnocení vzdělávacích akcí, školení pracovníků. Seznam personálních procesů je téměř nekonečný. Od okamžiku, kdy dorazíte do kanceláře, přes první telefon, který vyřídíte, až do poslední schůzky, je váš pracovní čas napěchovaný a záleží na každé vteřině.

 Jakýkoliv proces, který lze v oblasti řízení lidských zdrojů, zautomatizovat, je velkým přínosem pro personalisty. V následujících řádcích vás seznámíme s HR procesy, které automatizovat lze a to jednoduše, rychle a překvapivě levně.

ŽÁDOSTI O VOLNO A DOVOLENOU

 

Nejoblíbenějším procesem, který společnosti v oblasti HR nejčastěji předávají do rukou automatizovaného softwaru, je řešení žádostí o dovolenou, sick days, volna atp.

Pokud jsou tyto žádosti vyřizovány ručně, odčerpává jejich evidence a správa velkou časovou kapacitu personálního oddělení. Zaměstnanec musí vyplnit papírový formulář nebo zaslat email. Po schválení dokumentu nadřízeným manažerem se žádost dostává do rukou personalisty, který musí ve svých záznamech zjistit, zda má zaměstnanec na volno právo.

V případě, že se tento proces předá specializovanému HR softwaru, zaměstnanec si otevře v interním systému aplikaci, která mu automaticky ukáže, kolik volných dnů mu zbývá, žádost o dovolenou či volno může synchronizovat s interním kalendářem, ve kterém vidí, kdy není vhodné dovolenou vybírat a kdy naopak v práci být nemusí. Pomocí softwaru zašle zaměstnanec žádost svému nadřízenému, který jej jedním klikem myši schválí nebo naopak neschválí. Náležitosti žádosti jsou automaticky zkontrolovány systémem a personalista nemusí do tohoto procesu vůbec vstupovat, vše funguje automaticky.

 

AKTUALIZACE ZAMĚSTNANECKÝCH DAT

 

Pro řízení lidských zdrojů je nezbytné uchovávat základní data o zaměstnancích, jako je jejich adresa pobytu, telefonní číslo, email. V manuálním světě je na tuto práci většinou velmi málo času, personalisté ji odkládají a data pak nejsou aktuální. HR týmy poté velmi často musí ručně přepisovat data z papírových formulářů do interního systému.

Pokud se společnost rozhodne tento proces aktualizovat, může prostřednictvím HR softwaru požádat samotného zaměstnance při nástupu, nebo při pravidelné aktualizaci, o zadání či kontrolu těchto informací. Pokud potřebuje zaměstnanec nějakou informaci změnit, prostě zašle přes systém žádost a personalista vše aktualizuje. Nový zaměstnanec vyplní tento formulář digitálně při svém nástupu, HR pracovník pouze zkontroluje správnost vyplnění.

 

NÁBOR NOVÝCH ZAMĚSTNANCŮ

 

Nábor nových zaměstnanců je častým úkolem, který HR týmy předávají softwarovému řešení. Při nástupu nového kolegy je potřeba řešit a koordinovat mnoho činností. Personalista musí myslet na vyplnění pracovní dokumentace, předání informací finančnímu oddělení, přístup k dokumentům a softwaru důležitým pro výkon pracovní činnosti, zajištění obědů atp.

Všechny tyto činnosti vyčerpávají jak pracovníky personálního oddělení, tak i nové kolegy. Personalisté mají málo času na začlenění nového pracovníka do týmu, věnují se nezáživnému papírování. Díky využití automatizace formou specializovaného HR softwaru přitom může HR pracovník naplánovat nástup nového kolegy dopředu, připravit mu všechny potřebné dokumenty, přístupy k databázím a softwarům, rezervovat školící místnosti a předat dokumenty k prostudování on-line.

Softwarové řešení náboru nových zaměstnanců umožňuje personalistům osobní přístup k novému kolegovi, řešení otravného papírování lze přenechat počítači.

 

ODCHOD ZAMĚSTNANCE

 

Pokud se zaměstnanec rozhodne odejít nebo je propuštěn, znamená to pro personální oddělení realizaci celé řady povinných kroků. Personalista musí shromáždit všechen pracovníkovi předaný majetek, klíče, karty, přístupová data. Jeho úkolem je vyřešit vyplacení poslední mzdy a předat výstupní pracovní dokumentaci.

V tuto chvíli přináší možnost spolehnout se na softwarové řešení úlevu. Software HR pracovníkovi ukáže, které kroky je potřeba provést, personalista jednoduše zjistí, jaký majetek byl zaměstnanci předán, které přístupy jsou mu přiřazeny a může vše jednoduše řídit on-line. Ve srovnání s papírovým řešením je automatizace prostřednictvím softwaru bezpečnější, rychlejší a efektivnější řešení.

 

SYNCHRONIZACE ČASOVÉHO ROZVRHU

 

Každý zaměstnanec má svůj vlastní pracovní rozvrh, který sdílí často jen se svými nejbližšími kolegy z týmu. Pokud však personalista chce naplánovat školení, neformální firemní akci nebo pracovní setkání, musí všem zatelefonovat nebo napsat email a zeptat se, kdy mají volno. Plánování pracovních akcí lze však zjednodušit vytvořením interního sdíleného kalendáře, do kterého se automaticky přepisují všechna důležitá data o pracovních i volných dnech zaměstnanců. Personalista tak ihned vidí, kdy může plánovat společné aktivity.

 

S automatizací pomůže software Pinya HR: www.pinyahr.cz

 

Nejčastější problémy, které zaměstnanci řeší ve vztahu k personálnímu oddělení

Oddělení personalistiky je nezbytnou součástí každé úspěšné společnosti. Jedná se o oddělení, které administruje výplaty zaměstnanců, hledá nové kolegy a stará se o současné zaměstnance. I proto je HR páteří každé společnosti. Cílem personalistů je získat motivované a spokojené zaměstnance. Žádné oddělení personalistiky samozřejmě nefunguje 100 % a vždy se vyskytují oblasti, ve kterých mají zaměstnanci k řízení lidských zdrojů výhrady.

A jaké hlavní výhrady a personální problémy zaměstnanci ve vztahu k HR oddělení řeší? Na to odpověděl zajímavý zahraniční výzkum společnosti Paychex, který se ptal 1000 zaměstnanců v různých společnostech a zjišťoval jejich spokojenost a nespokojenost s řízením lidských zdrojů. Zde jsou nejzajímavější výsledky tohoto průzkumu, které můžeme bez problémů vztáhnout i na Českou Republiku.

 

Srovnání očekávání a skutečnosti

Většina zaměstnanců i pracovníků HR oddělení souhlasí s tím, že úkolem řízení lidských zdrojů je řešení konfliktů mezi zaměstnanci, správa zaměstnaneckých výhod a zpracování mezd. Rozdíl však panuje ve vnímání vzdělávání a práce s novými uchazeči. Zde zaměstnanci neočekávají, že má personální oddělení trávit tolik času výběrem nových kolegů a jejich tréningem.

Nespokojenost zaměstnanců s výkonem personálního oddělení

Ze zjištěných dat vyplývá, že zaměstnanci nejsou spokojeni především s péčí, kterou jim oddělení personalistiky věnuje v oblasti řešení sporů, vzdělávání a najímání nových kolegů. Naopak s úrovní administrativní práce jsou většinou spokojeni. Je tedy zřejmé, že personální pracovníci by se měli více věnovat svým současným kolegům a omezit administrativní a papírové činnosti, které je v této oblasti nejvíce brzdí.

Stížnosti na personální oddělení podle pracovního zařazení

Nejvyšší míru nespokojenosti vykazují pracovníci tzv. seniorské úrovně, tedy manažerské pozice podléhající vrcholovému managementu. Na tyto pracovníky nejvíce doléhají problémy při řešení celé řady sporů, navíc se často cítí platově nedoceněni.

 

Jak zlepšit očekávání pracovníků?

 

Očekávání a požadavky zaměstnanců ve vztahu k řízení lidských zdrojů jsou velké a personální oddělení často nemá časové ani lidské zdroje pro splnění všech požadavků na oddělení kladených.

Řešením je jednoznačně automatizace administrativních a papírových procesů. Tyto pravidelné opakující se činnosti umí jednoduše, přehledně a levně řešit specializovaný HR software, který za personalistu provede nezáživnost administrativní práci a dá mu čas a prostor věnovat se skutečné práci s kolegy.

S automatizací těchto HR procesů vám rádi pomůžeme. Vyzkoušejte bezplatně a zdarma software Pinya HR, který za vás převezme veškerou administrativní činnost.

Požádat o vstup do dema Pinya HR: www.pinyahr.cz

 

Nový zaměstnanec: co udělat pro jeho správné začlenění do firmy

Nový zaměstnanec znamená pro každého personalistu výzvu. Pro nového kolegu musí zajistit všechnu potřebnou pracovní dokumentaci, pracovní pomůcky důležité pro výkon jeho profese, představit jej týmu, zajistit proškolení a vše přitom provést tak, aby byl nový zaměstnanec motivován a HR oddělení jej nezatěžovalo přílišnou mírou byrokracie.

Připravili jsme pro vás souhrn několika kroků, které vám zjednoduší nástup nového kolegy a zajistí, že nový zaměstnanec bude moci rychle vykonávat svou práci na 100 %.

 

Eliminujte možnost lidských chyb

 

Složité, zdlouhavé a otravné papírování je nedílnou součástí každého nástupu nového zaměstnance. Pokud se tato administrativní činnost provádí ručně, přináší vysoké riziko chybovosti. Tento proces však můžeme výrazně zefektivnit pomocí využiti specializovaného softwaru určeného pro správu HR procesů. Správně zvolený software za personalistu vyplní všechna důležitá zaměstnanecká data, připraví automaticky personální dokumenty, provede on-line školení nového zaměstnance, přiřadí mu potřebné pomůcky a naplánuje důležité schůzky.

Možnost lidské chyby je eliminována na minimum a personalista má čas a prostor věnovat se začlenění nového kolegy do týmu.

Velmi rádi vám pomůžeme s automatizací administrativní práce související s novým nástupem zaměstnanců. Vyzkoušejte zdarma a nezávazně demo softwaru Pinya HR, který za vás vyřídí všechnu papírovou práci týkající se evidence zaměstnanců, předávání pracovních pomůcek, školení a dalších aktivit.

Software Pinya HR si můžete vyzkoušet zdarma a nezávazně: POŽÁDAT O VSTUP DO DEMA PINYA HR

 

 

Vytvořte „uvítací tým“

 

Kromě základního školení, které můžete provést online prostřednictvím softwarového vybavení, je velmi přínosné, pokud se novému zaměstnanci v začátku své práce věnují ostřílení členové týmu. Tito zkušení pracovníci jsou ovšem většinou velmi zaneprázdněni a často na práci s novými kolegy zapomínají nebo ji odkládají. Je proto vhodné vytvořit závazné postupy pro začlenění.

Postupy adaptace nového kolegy jsou vždy individuální a záleží na nastavení vnitřní firemní kultury ve společnosti. Velmi přínosné bývají krátké zhruba 20minutové schůzky s kolegy jak v nejbližším týmu, tak z jiných oddělení, které se nesou v neformálním duchu. Dalším přínosným nástrojem na stanovení mentorů, kteří nového kolegu provází veškerými procesy ve firmě. Pracují společně a mentor dohlíží na správnou realizaci úkolů nového pracovníka. Mentor může provádět i testování nováčka, formou dotazů na některé úkoly, o kterých se v minulosti bavili.

Vytvoření uvítacího týmu včetně mentorů vám usnadní software, který umí automaticky vytvářet organizační strukturu a přiřazovat zaměstnance konkrétním nadřízeným. Také tuto funkci zastane software Pinya HR. Vyzkoušejte si organizační strukturu v demu zdarma a nezávazně: POŽÁDAT O VSTUP DO DEMA PINYA HR

 

 

Nezapomínejte na dobrou náladu

 

Lidé se rozhodují o nástupu do vaší společnosti pravděpodobně proto, že jsou přesvědčeni, že jim nabízíte lepší pracovní podmínky a možnosti rozvoje jejich osobní kariéry. Očekávají také příjemný pracovní kolektiv. Všechna tato jejich očekávání jsou legitimní a měla by být naplněna. Při nástupu je důležité nové zaměstnance nedusit přílišnou administrativou a soustředit se na kvalitní začlenění do týmu.

Dobrou náladu a spolupráci v týmu můžete podpořit organizací neformálních akcí a výletů. Do organizace těchto aktivit je vhodné zapojit velké množství zaměstnanců tak, aby každý mohl přiložit ruku k dílu.

Každá připomínka a požadavek zaměstnance by měla být ze strany personálního oddělení vyslechnuta a zaměstnanec by měl mít pocit, že je jeho hlas slyšen. Pokud budou mít vaši zaměstnanci pocit, že do nich firma investuje, odrazí se to v jejich dobré náladě a zvýšeném pracovním výkonu.

 

Požádejte o zpětnou vazbu

 

Připravení kompletního adaptačního procesu je jen první částí správného začlenění nováčka do pracovního týmu. Po realizaci všech vstupních úkolů a po začlenění do týmu je čas na zjištění zpětné vazby. Zeptejte se nového kolegy, jak se v práci cítí, jak byl spokojen s přijetím, informacemi, které na začátku své práce dostal a co by případně změnil či upravil. Každý nový návrh nebo připomínka vám pomůže vyladit adaptační proces nového zaměstnance do precizní podoby.

Některé společnosti přistupují k procesu adaptace nového kolegy formou hry. Nabídnou zaměstnanci možnost vybrat si, co bude první týden dělat. Zda chce pracovat ihned v týmu, nebo studovat normy, pracovat na samostatném úkolu nebo pouze s mentorem. Podle jejich přání poté zaměstnanci nastaví proces nástupu podle jeho přání. Tento alternativní přístup navíc oddělení HR umožňuje odhalit charakteristiku zaměstnance, jeho pracovní postupy a přístup k práci obecně.

 

Hlavní dovednosti, které potřebuje každý personalista

Odborníci v oblasti řízení lidských zdrojů potřebují pro správný výkon své profese celou řadu různých znalostí a dovedností. My jsme pro vás zanalyzovali pracovní inzeráty pro pozice HR specialistů a sepsali 12 dovedností, které jsou nyní v oblasti HR nejvyhledávanější.

 

1. KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI

Nejčastější dovedností, kterou od personalisty společnosti očekávají, je kvalitní schopnost komunikace. V řízení lidských zdrojů je komunikace absolutně stěžejní, personalista totiž zajišťuje propojení mezi zaměstnanci a komunikuje jejich požadavky a přání vedení společnosti. To vše vyžaduje skvělé komunikační schopnosti.

 

2. ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK

Administrativa a papírová práce stále zůstává důležitou součástí běžné pracovní agenty každého HR specialisty. Oddělení lidských zdrojů je odpovědné za administraci dovolených, firemních benefitů, nemocností, vyplácení mezd, řešení nástupů a výstupů zaměstnanců.

Všechny tyto činnosti může HR oddělení předat do rukou specializovaného softwaru, který za personalistu evidenci vede a kontroluje. Na samotném HR specialistovi zůstává požadavek na správné zadávání dat do systému a jejich uchovávání v aktuální formě.

Pokud ještě nevyužíváte služeb HR softwaru, vyzkoušejte jeho schopnosti a možnosti sami prostřednictvím demo verze. Software Pinya HR, který je specializovaným softwarem pro řízení všech HR procesů, takovéto demo nabízí. Vyzkoušet jej můžete zdarma a nezávazně prostřednictvím tohoto odkazu: POŽÁDAT O VSTUP DO DEMA PINYA HR

 

 

3. ZNALOSTI V OBLASTI ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ

 

Human Resource Management, česky řízení lidských zdrojů, je soubor procesů podporujících péči o lidské zdroje v organizaci. Jedná se jak o systémy výběru vhodných kolegů, tak i o systémy odměňování a sledování výkonnosti. Znalost řízení lidských zdrojů pomáhá ke správné realizaci všech dalších činností HR oddělení. Navíc zjednodušuje personalistům rozvíjení tzv. měkkých dovedností, které jsou důležité v oblasti komunikace a koučování.

 

4. PROAKTIVITA

 

Proaktivita je často považována spíše za osobní vlastnost než za dovednost. I v této oblasti je však možné své schopnosti rozvíjet. Proaktivní řízení lidských zdrojů je téměř ve všech organizacích preferováno před reaktivním přístupem. Proaktivita HR specialistům umožňuje předcházet problémům v mezilidských vztazích i fungování týmů.

 

5. PORADENSTVÍ

 

Jednou z klíčových dovedností v oblasti personalistiky je poradenství všem zúčastněným stranám. Personalista musí být schopen informovat běžné zaměstnance, střední a vrcholový management i nejvyšší manažery o personálních otázkách. HR specialista musí umět vysvětlit pracovní normy, interní rozhodnutí vedení i důvody pro změny ve fungování týmů v organizaci. Musí být schopen reagovat na dotazy kolegů a má být ochoten vždy pomoci.

 

6. KOUČOVÁNÍ

Koučovací schopnosti jsou užitečné v případech, kdy svoláváte individuální nebo skupinové sezení se zaměstnanci za účelem školení kolegů nebo informování o důležitých skutečnostech. Koučovací přístup HR specialisté a manažeři využijí při řešení sporů mezi zaměstnanci, delegování úkolů a řešení problémů manažerů na různých pozicích s podřízenými. Koučovací schopnosti se rozvíjejí nejčastěji přímo v práci nebo prostřednictvím externího koučovacího školení.

 

7. VÝBĚR NOVÝCH KOLEGŮ A JEJICH NÁBOR

Další nesmírně důležitou schopností personalisty je výběr kvalifikovaných kandidátů, výběr nejlepších z nich, testování a zkoumání, zda pracovník zapadne do firemní kultury a bude si rozumět se svým nadřízeným. Důležitou složkou náboru nových kolegů je také správná administrace samotného nástupu nového zaměstnance do firmy. S touto částí náborového procesu HR specialistům nejčastěji pomáhají specializované HR programy. Například software Pinya HR umí administraci nástupu nového pracovníky výrazně zjednodušit a zautomatizovat. Funkci náboru nových kolegů v Pinya HR si můžete vyzkoušet prostřednictvím dema. Přístup do dema je nezávazný a zdarma, stačí o něj požádat prostřednictvím tohoto odkazu: POŽÁDAT O VSTUP DO DEMA PINYA HR

 

 

8. SCHOPNOST PRACOVAT S INTERNÍM HR SOFTWAREM

Evidence zaměstnanců, pracovních pomůcek, dovolených, volných dní, sdílené kalendáře, žádosti o sick-days, organigramy. To vše je typickou součástí běžných softwarů pro personalisty. Schopnost pracovat s těmito interními systémy by měla být ve výbavě každého kvalitního personalisty.

Své schopnosti práci s podobným systémem si můžeme vyzkoušet například v demu Pinya HR.

 

 

9. JAZYKOVÉ DOVEDNOSTI A SCHOPNOST PRACOVAT S RŮZNÝMI KULTURAMI

Tato personální dovednost závisí na specificích dané organizace. Především ve velkých nadnárodních společnostech je velmi důležitá tzv. mezikulturní citlivost. Je potřeba sledovat nejen národní kalendáře a důležité svátky, při kterých manažeři neočekávají, že bude plánovat pracovní schůzky. Nutné je brát na zřetel i obecná národní specifika. Například Izraelci nebo Holanďané jsou při jednáních velmi přímí, očekávají upřímnost. Naopak pracovníci z Japonska a jihovýchodní Asie jsou mnohem méně přímí. Použití nesprávného kulturního kódu přitom může v jednání s lidmi způsobit nenávratné škody.

 

 

10. SCHOPNOST ANALYTICKÉHO MYŠLENÍ

U většiny společností se v posledních několika letech začala zvyšovat váha kladená na analytickou práci s personálními daty. Od personálních manažerů se očekává, že budou schopni se v datech nejen orientovat, ale také vytvářet analýzy budoucího vývoje, které slouží vrcholovým manažerům jako podklad pro jejich rozhodování.

 

 

11. TVORBA REPORTŮ

V rámci důrazu na analytické řízení HR je nutné znát základní pravidla pro tvorbu personálních reportů. Personalisty by měl být schopen vytvářet, čít a interpretovat HR zprávy pomocí dat pocházejících z různých informačních zdrojů. Vytváření přehledů o situaci v oblasti lidských zdrojů je klíčem ke správné poradenské činnosti pro manažery, kteří tak mohou vytvářet lepší a efektivnější zásady pro přijímání nových pracovníků a práci se zaměstnanci uvnitř společnosti.

 

 

12. TÝMOVÁ PRÁCE

Týmová práce je dovedností, které se v oblasti řízení lidských zdrojů nelze vyhnout. Od profesionálů v HR se očekává, že budou účinně spolupracovat s koley napříč firmou i externími spolupracovníky. Měli by být navíc schopni sladit činnosti uvnitř firmy tak, aby prospívali organizaci i HR obecně.

 

Požádat o vstup do dema Pinya HR: www.pinyahr.cz

 

Co je to e-learning a jak jej efektivně využít

Většina lidí, kteří někdy ve svém pracovním životě využili e-learning, popisuje toto formu vzdělávání jako efektivní a pohodlný způsob učení se novým věcem. V dnešním neustále „připojeném“ světě nabízí e-learning studentům i organizacím mnoho výhod. Víte ale přesně, co to vlastně e-learning je?
V posledních deseti letech nabil e-learning velké popularity. Pro zaměstnavatele nabízí cenově dostupný a efektivní způsob školení zaměstnanců. Zaměstnancům na oplátku přináší výhody získávání odborných znalostí a dovedností efektivně v době, kdy je to pro ně nejpříjemnější.Společnosti e-learning využívají rovněž k proškolování svých obchodních partnerů a zákazníků. Cílem je zintenzivnit mírů vzájemné spolupráci a tím zvýšit firemní příjmy. Poptávka po e-learningových řešeních nevykazuje žádné známky poklesu, právě naopak.

Co je e-learning?

 

E-learning neboli elektronické či online vzdělávání je forma učení a školení prostřednictvím digitálních zdrojů. Vzdělávání je poskytováno na počítačích, tabletech či mobilních telefonech, které jsou připojeny k internetu. To usnadňuje uživatelům učení, mohou se vzdělávat kdykoliv a kdekoliv a bez omezení.

 

Historie e-learningu

 

Abychom lépe porozuměli tomu, jak e-learning může pomoci každé organizaci, je užitečné podívat se do jeho minulosti.

Poprvé označení e-learning použil americký odborník na vzdělávání Elliot Masie, stalo se tak roku 1999. Od té doby ušel e-learning dlouhou cestu rozvoje. Jaké faktory napomohly jeho velkému rozkvětu?

 

Internet

 

Před vzestupem internetu se mnozí spoléhali na tištěné manuály, CD-ROMy a další statické metody učení a školení. Rozvoj internetu umožnil organizacím opustit tyto do značné míry omezené formy a využít pružnosti online zdrojů informací.

 

Rozvoj multimédií

 

Větší oblíbenosti e-learningu nahrál také fakt, že online zdroje umožňují efektivně využívat a integrovat prvky jako jsou obrázky, videa, audio záznamy a grafiku. Tyto multimediální prvky jsou spolehlivým způsobem, jak udržet účastníky školení zaujaté probíranou látkou.

 

Dostupnost digitálních zařízení

 

Je pochopitelné, že popularita e-learningu stoupala ruku v ruce s cenovou dostupností digitálních zařízení jako jsou počítače, tablety a mobilní telefony.

 

Rozvoj LMS systémů

 

LMS (Learning Management Systém) je systém pro řízení výuky, tedy aplikace řešící administrativu a organizaci výuky. Aplikace, které v sobě integrují zpravidla nejrůznější on-line nástroje pro komunikaci a řízení studia a zároveň zpřístupňují studentům učební materiály či výukový obsah on-line nebo i off-line. Neznámějším zástupcem systému LMS je Moodle.

V průběhu času se LMS systémy stávaly sofistikovanějšími, přecházely od lokálně nainstalovaných ke cloudovým systémům a organizace je začali čím dál častěji využívat k provádějí mnoha forem školení.

 

Způsoby využití e-learningu v organizacích

Lidé, studenti a společnosti využívají e-learning z různých důvodů. Ať už jde o rozvoj nových dovedností, učení se na dálku nebo sledování přednášek on-line, možnosti e-learningu jsou nepřeberné. V následujících řádcích vám představíme nejčastější oblasti, ve kterých e-learning využívají zaměstnavatelé.

 

Odborná školení zaměstnanců

Každý správný zaměstnavatel dbá o to, aby jeho zaměstnanci měli přístup k nejnovějším informacím, trendům a novinkám z oboru. E-learning nabízí možnost odborných školení zaměstnanců bez nutnosti vysílání kolegů na specializovaná školení konaná často ve vzdálených městech.

E-learning podporuje účinněji profesní rozvoj pracovníků i celých kolektivů. Správný systém E-learningu nabízí také možnost zkoušek a automatického vyhodnocování výsledků včetně zasílání zpětné vazby každému účastníkovi školení. Zaměstnanci tak mají díky e-learningu možnost kontinuálně zvyšovat svůj pracovní výkon.

Povinná školení

Každé personální oddělení se musí potýkat s organizací pravidelných zákonem stanovených školení. Ať už se jedná o školení řidičů, bezpečnosti práce, zdravotní školení či znalosti vnitřních předpisů, vše je možné řešit formou e-learningu. Zaměstnanci mají možnost během své pracovní doby vyplnit on-line test, který je automaticky vyhodnocen. Zaměstnanec tak neztrácí čas, který může věnovat svým pracovním činnostem a oddělení HR odpadá péče o organizaci školení a vyhodnocování testů.

Školení zákazníků a obchodních partnerů

Myšlenka školení zákazníků nebo obchodních partnerů se na první pohled může jevit podivně. Opak je však pravdou. Pokud společnost provozuje software, pomocí kterého si může zákazník objednávat nové zboží, případně komunikovat s vaší společností, je e-learning vhodným nástrojem, jak zákazníka efektivně naučit, jak software funguje, co umí a jaké novinky nabízí.

E-learning je vhodný i pro společnosti, které nabízejí sofistikované produkty složité na instalaci nebo ovládání či speciální služby. I v těchto případech e-learning pomáhá v porozumění výrobku či službě.

 

Výhody využívání e-learningu

Výhody e-learningu pro organizaci byly nastíněny už v předchozí části článku. Nyní je shrneme. Proč se každé společnosti vyplatí přejít u vzdělávání na elektronickou formu? Zde jsou hlavní argumenty.

 

Nákladově efektivní řešení

Nákladová efektivita je nejvýznamnější a vedením společností nejvíce vítaná výhoda. Organizace tradičních vzdělávacích kurzů a tréningů může být drahá a časově náročná. E-learning odstraňuje potřebu tištění školicích materiálů a placení instruktorů. Nové kurzy stačí na e-learningový portál nahrát, pozvat účastníky a vše ostatní zajistí systém samotný.

Úspora času

Čas je vzácná komodita, zejména v pracovním prostředí, tak proč je neušetřit tolik, kolik jen můžete. Pomocí využití nástrojů e-learningu můžete automatizovat pravidelná zákonem stanovená školení, poskytnout zaměstnancům odborná tréningy bez nutnosti tisku materiálů či organizace fyzického školení na místě. Aktualizace školicích materiálů můžete provést rovněž on-line. Systém vás také automaticky upozorní na nutnost realizace dalších povinných kurzů. Všechny tyto nástroje spoří čas jak zaměstnancům, tak pracovníkům HR oddělení.

Zvýšení výkonu a produktivity

E-learning umožňuje studentům rychleji a snadněji absolvovat školení v termínu, kdy je to pro něj nejvhodnější, což vede ke zlepšení jeho pracovního výkonu a vyšší produktivitě. Žáci na e-learningovém vzdělávání oceňují jeho jednoduché používání a flexibilitu při učení. E-learning se přizpůsobí jejich vlastnímu tempu, učení se navíc mohou věnovat v prostředí, které si sami zvolí.

 

Jak zajistit e-learning pro vaši organizaci?

Implementace e-learningového řešení do vaší organizace je jednoduchá a snadno proveditelná. Ať už se rozhodnete využívat e-learning pro povinná školení zaměstnanců, získávání a rozšiřování odborných znalostí nebo máte zájem o školení zákazníků, můžete si vybrat z celé řady softwarových řešení.

My vám nabízíme personální software Pinya HR, který kromě e-learningových kurzů umí automatizovat celou HR agendu personálního oddělení a propojit tak všechny personální procesy, které ve vyšší organizaci probíhají.

 

Požádat o vstup do dema Pinya HR: www.pinyahr.cz

Víte, co je to chatbot?

Pojem chatbot nebo také nazývaný komunikační bot se začíná objevovat na stále větším počtu webových stránek a sociálních profilů – a to i v češtině. Chatboti jsou vlastně softwaroví zaměstnanci, kteří dokáží plnit jednoduchá zadání či zodpovídat dotazy zadané hovorovým jazykem. Asi tušíte, že jejich schopnosti jsou dané objemem školení a znalostí, které jim jako zaměstnavatel poskytnete. V tomto článku se podíváme na jejich možné použití, které již praxe prověřila – zaměříme se na chatboty a digitální asistenty pro služby, personalistiku a uživatelskou podporu.

Asistenti v HR a personalistice

Čím více zaměstnanců společnost má a čím je větší poptávka po nových, tím větší úlevu personalistům přináší digitální HR asistenti formou chatbotů. Možná jste již sami narazili na robotickou komunikaci s uchazeči o zaměstnání v první fázi výběrového řízení. Výbornou službu chatbot poskytne rovněž při zaškolování nových zaměstnanců, plánování směn a dovolených či zodpovídání častých dotazů ohledně firemních pravidel a bonusů.

Tip pro vás: Nedávno proběhla Konference s názvem “Chatbot Summit – jak se mluví s roboty?”

Chatboti na uživatelské podpoře

Větší podniky a instituce nebo e-shopy s desítkami tisíc zákazníků řeší každý týden stovky dotazů na technickou podporu. I jednodušší chatboti dokáží základní dotazy vyřešit ihned a bez zatěžování specialistů. Jejich přínos je ale znát i u složitějších požadavků a problémů, protože chatboti shromáždí základní informace o uživateli, jeho situaci a problému, a urychlí tak řešení záležitosti lidskými specialisty.

Virtuální kanceláře v centru Prahy

Doby, kdy každý majitel společnosti musel mít svou firmu zapsanou ve vlastní kanceláři, nebo v místě trvalého bydliště jsou dávno pryč. Nejenom ekonomičtější, ale také prestižnější volbou je takzvaná virtuální kancelář, kterou využívají jak nové, tak stávající společnosti. Pokud nevíte o čem konkrétně je řeč, pojďme si virtuální kancelář blíže představit. Jedná se o fyzickou adresu, která je zapsána v obchodním rejstříku společnosti, na které jsou zajištěny všechny zákonné povinnosti, aniž by tam daná firma musela mít svou reálnou kancelář se svými zaměstnanci.

Výhody virtuálního sídla firmy v kostce

Hlavním důvodem zřízení virtuálního sídla firmy jsou tedy výrazné úspory, protože virtuální sídlo vychází mnohem levněji než pronájem klasické kanceláře. Virtuální kancelář nejčastěji využívají profese, pro jejichž výkon není fyzická kancelář bezpodmínečně nutná, ale také ti, kterým nebyla umožněna registrace sídla v místě provozovny. Ani tím však výhody nekončí – virtuální kanceláře se nachází na prestižních adresách, které mohou mít do jisté míry podíl na tom, jak firma působí na zákazníky – například se může jednat o službu s názvem “virtuální sídla Praha”. A našli bychom ještě jeden argument. Některé firmy se záměrně přesouvají do míst, která spadají pod vytíženější finanční úřad a minimalizují tím šanci na kontrolu.

Máte zájem o virtuální kanceláře a chcete mít sídlo firmy v Praze? Zřídit si virtuální kancelář v Praze můžete již za tři stovky za měsíc!

Parfémy Lanvin si zamilujete

Jsou naprosto okouzlující a nezaměnitelné. Vůně Lanvin si oblíbíte na první přičichnutí. Jsou promyšlené od prvního do posledního tónu. Dokáží ve vás vzbudit radost a nefalšovaný šarm.

 

Nadčasové a elegantní

Pařížskou eleganci parfémy Lanvin nezapřou. Značka Lanvin patří k nejstarším francouzským módním domům. Byla založen v roce 1889 a v jejím repertoáru se rozhodně nenachází jen móda a módní doplňky. Dámské parfémy Lanvin si získaly věhlas po celém světě. Dokáží však okouzlit i muže. Všechny vůně jsou nadčasové a dokonale elegantní.

 

Oblíbené vůně pro ženy

Mezi legendární vůně této značky patří vůně Lanvin Arpège, kterou vymyslela Jeanne Lanvin k narozeninám své dcery. Právě ta bude ženy hýčkat jemnými tóny vanilky a santalového dřeva. Dnes už patří k ikonickým vůním tohoto módního domu.

Pozadu však nezůstává ani vůně Lanvin Éclat d’Arpège. Tento parfém Lanvin je charakteristický sladkostí šeříku, broskví a pivoněk. Velmi oblíbenou je také parfémovaná voda Modern Princess a to především u žen, které se snaží jít s dobou a oslavovat nejnovější trendy. Je to ovocno-květinová vůně, jež okouzlí každého muže, který se k ženě zahalené do této vůně přiblíží. Vůni Lanvin Marry Me! zase podlehnete díky její ryze květinové vůni pižma v kombinaci s cedrovým dřevem.

 

Pro sportovně založené muže

Muži si doslova zamilují vůni Lanvin L’Homme Sport, která představuje mužskou sílu a atraktivitu. Elegance se tu snoubí s ryze přírodními ingrediencemi. Tato pánská vůně nabije temperamentem a dokonale pročistí mysl. Toaletní vodě dominuje svěží vůně citrusů a italského bergamotu. Okouzlující je taktéž vůně šalvěje a vzrušující levandule. Celou kompozici doplňuje charismatické pižmo a dubový mech. Hodí se pro všechny muže, kteří žijí aktivním životním stylem a pánské parfémy vnímají součást jako sebe samých.

PPC reklama

PPC neboli Pay Per Chick je reklama na internetu, kde platba probíhá, až když návštěvník na tuto reklamu klikne. Jedná se tedy o platbu, až když je návštěvník odveden na váš web.

 

PPC reklama jsou krátké inzeráty umístěné zejména na stránkách vyhledávačů Google.cz a Seznam.cz. Umístění inzerátu prostřednictvím systému Sklik od Seznam.cz a Google Ads je zdarma. Dalšími systémy PPC reklamy jsou: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter a další.

Výhodou PPC reklamy je to, že se platí až za návštěvu webu – tedy za přístup zájemce o nabízené zboží či služby. Dalšími výhodami je rychlost spuštění kampaně a možnost operativních změn podle účinnosti.

PPC reklamu si může spravovat každý sám, ale tak jako u všeho, je potřeba mít příslušné znalosti a průběh reklamy průběžně sledovat a upravovat v závislosti na dosažených výsledcích. Důslednou kontrolou a optimalizací nákladů na proklik se maximálně využijí peníze vložené do této reklamy. Pokud se PPC reklamě nemůžete soustavně věnovat, určitě se vám vyplatí využít služeb naší společnosti ANERI s.r.o. z Liberce.

Dokážeme vám ušetřit finance a zejména práci. S námi budete mít PPC reklamu bez starostí a maximální účinností.

https://www.aneri.cz/sluzby/ppc-kampane-remarketing/

https://www.aneri.cz/2020/01/28/optimalizace-webu-seo/

https://www.aneri.cz/2020/02/26/ppc-reklama/

Dotace na zateplení bytových domů

Jestliže plánujete rekonstrukci bytového domu, která sníží jeho energetickou náročnost, můžete dostat peníze od státu. Je vyhlášena výzva s názvem Energetické úspory v bytových domech III z programu IROP.

 

Prvním krokem by mělo být zjištění, zda je váš dům správně zapsán v katastru nemovitostí jako bytový dům nebo objekt k bydlení. Pokud ano, můžete o dotaci žádat a snížit si tak celkové náklady na rekonstrukci.

O dotaci mohou žádat vlastníci bytových domů, společenství vlastníků jednotek i bytová družstva jako správci bytových domů.

Dotace je poskytována ve třech úrovních. Pokud plánujete kompletní rekonstrukci, která přinese úsporu energií alespoň 40 % a dům po těchto úpravách bude patřit do kategorie B, můžete získat dotaci až do výše 40 % uznatelných nákladů.

Pokud rekonstrukcí docílíte energetických úspor alespoň 30 % a dům bude zařazen do kategorie C, můžete získat dotaci až do výše 30 % uznatelných nákladů.

Dotaci až do výše 20 % uznatelných nákladů můžete získat v případě, že rekonstrukcí snížíte energetické náklady alespoň o 30 % a dům přesto nebude patřit do kategorie C. I v tomto případě jsou přísné parametry na zateplení rekonstrukcí.

Získat dotaci z programu IROP je celkem složité a je nutné zajistit spoustu dokumentace a posudků a vyřídit velké množství administrace. Pokud si sami netroufnete na složité vyřizování, můžete se obrátit na firmy, které vám pomohou s vyřízením žádosti.

Jednou z firem, která má zkušenosti se zateplováním budov i s vyřizováním žádostí o dotace z programu IROP je společnost Stav Agency s.r.o. z Liberce.

http://www.stav-agency.cz/stavebni-cinnost/vystavba-rodinnych-domu/

http://www.stav-agency.cz/scsdc/kompletni-zatepleni-objektu/

http://www.stav-agency.cz/2020/02/26/dotace-na-zatepleni-bytovych-domu/

Ochrana dýchacích cest proti virům a bakteriím

S hrozbou šíření koronaviru z Číny do celého světa mnohé zajímá, jak se dá proti této nákaze chránit. Mezi základní opatření patří zvýšená hygiena, používání desinfekčních prostředků, ohleduplnost vůči okolí a používání pomůcek na ochranu dýchacích cest.

 

Nebezpečný koronavirus se šíří stejně jako běžná chřipka. Vyšší riziko nákazy tak jako u chřipky bude hrozit lidem, kteří musí při výkonu své profese přicházet do úzkého kontaktu s velkým množstvím lidí. Pro tyto lidi určitě platí zvýšená hygiena a ochrana dýchacích cest. Právě prostřednictvím dýchacích cest hrozí velké riziko nákazy.

Běžné roušky a respirátory neposkytují dokonalou ochranu před nákazou. Aby byl člověk maximálně chráněn, měl by používat ochranné prostředky dýchacích cest, které jsou přímo určeny na ochranu proti virům a bakteriím.

Jedním z ochranných prostředků s maximální ochranou jsou respirátory uvex silv-Air classic 2310 FFP3 tvarové s ventilem. Tyto respirátory uvex poskytují ochranu před viry a bakteriemi a díky své konstrukci a komfortu užívání minimálně omezují uživatele. Další výhodou všech respirátorů a polomasek značky uvex je možnost jejich kombinace s ochrannými brýlemi.

Je nutné si uvědomit, že zařízení na ochranu dýchacích cest jsou nevhodná pro osoby s bradkou, kotletami nebo hlubokými jizvami v oblasti těsnicích linek masky na ochranu dýchacích cest.

Respirátory uvex silv-Air classic 2310 FFP3 chránící uživatele proti virům a bakteriím dodává na český trh společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou. V nabídce této firmy je kompletní nabídka ochranných pracovních pomůcek značky uvex.

https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/masky-na-ochranu-dychacich-organu/

https://www.uvex-safety.cz/cs/produkty/masky-na-ochranu-dychacich-organu/5513/tvarovana-polomaska-ffp3-na-ochranu-dychacich-cest-uvex-silv-air-c-2310/