Přihlášení / Registrace
Rubriky
Archiv

Author Archive

Velmi zajímavé články o podnikání

V článcích níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých námětů souvisejících také s tím, jak získat peníze na podnikání, jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku a také tipy v čem podnikat. Například příspěvky rozeberou tyto náměty:

  • Jak získat peníze na podnikání?

  • Jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku?

  • V čem podnikat?

Jak získat peníze na podnikání?

V prvním článku s názvem “Jak získat peníze na podnikání?” se dočtete, že mnoho lidí má skvělé nápady jak podnikat, ale nemají k tomu dostatek finančních prostředků. Bez peněz je rozjezd a rozvoj podnikání náročný. Jak lze finanční prostředky na podnikání získat? Více informací se dozvíte v článku.

Jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku?

Druhý článek s titulkem “Jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku?” vás bude informovat, že od založení společnosti se firma vyvíjí a prochází mnoha změnami. Některé z těchto změn mohou zapříčinit, že bude nutné změnit firemní údaje, které jsou zapsané ve veřejném (tzv. obchodním) rejstříku. O které situace se jedná a jak je lze vyřídit? Dále již čtěte článek.

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z prvního čtvrtletí roku 2022 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Virtualizace urychluje testování softwaru

Pokud společnost vyvíjí aplikace, které se připojují k více mikroslužbám, rozhraní API pro SaaS, zastaralým systémům nebo k dalším službám třetích stran, může být obtížné vytvořit robustní testovací prostředí. Platforma pro virtualizaci služeb a rozhraní API se snaží tyto složitosti vyřešit vytvořením a simulováním rozhraní API a koncových bodů služby. Namísto spuštění testovacího prostředí slouží platforma virtualizace služeb jako koncové body pro testování závislých aplikací a kompozitních služeb a reaguje na požadavky a transakce připojující se aplikace či služby. Virtualizace služeb pomáhá při primárním využití ke zlepšení spolupráce mezi hlavními a závislými systémy. Aktualizace jsou okamžité a dodávky je možné výrazně zrychlit. Výsledkem je dobře vytvořený systém a rychlejší uvádění aktualizací na trh. Výhodou použití platformy virtualizace služeb je to, že virtualizace služeb je přirozeným rozšířením vývoje testovacích jednotek a zavádění průběžného testování pro mikroslužby. Další výhodou je to, že vrstvy virtualizace služeb zjednoduší testování vůči více verzím rozhraní API zpřístupněním koncových bodů pro všechny podporované verze. Virtualizaci služeb lze i balíčkovat se sadami testovacích dat a používat k validaci transakcí a při provozu v cloudu mohou virtualizační platformy zvyšovat nebo snižovat kapacitu na základě testovacího objemu.

Jak bude vypadat budoucnost business intelligence?

Firmy se v současné době snaží o demokratizaci dat, neboli o odstranění překážek, které brání přístupu k datům a jejich interpretaci v reálném čase. Je to nutné z důvodu toho, že s daty bude v budoucnosti pracovat stále více lidí. Budou vznikat multifunkční týmy, které se zaměří na zlepšení analytických dovedností, správu a kvalitu dat. Analytika se postupně přesune do cloudů, a to kvůli uspokojení vyšších nároků na zpracovávaný objem dat a poskytnutí pokročilých funkcí. Podniky také budou hledat rovnováhu mezi flexibilitou a správou svých dat. Díky kompozitní analytice nakonec získají obojí. V budoucnosti se také změní distribuce práce mezi a IT oddělením a běžnými firemními uživateli. Základním problémem demokratizace dat je zachování jejich konzistence neboli jak mít jediný správný zdroj pravdy pro celou organizaci. Firmy, které to zvládnou, získají obrovskou konkurenční výhodu. Se sblížením světa analytiků a běžných uživatelů pomáhá nový přístup, kompozitní datová analytika, která je propojena s otevřenou formou Business Intelligence, tzv. headless BI. Headless BI zajistí, že všichni koncoví uživatelé budou pracovat s jednoduchými daty, a přitom poskytne každému přesně to co potřebuje, díky jedinému zdroji metrik a sdílenému sémantickém modelu. Všechny analytické výstupy tak pracují se stejnými výpočty a datovými sadami.

Jak vypadá těžba firemních procesů?

Umělá inteligence doposud fungovala jako nástroj, který může vyplnit mezery ve velkém schématu automatizace. Protože zaměstnanci často při některých úkolech procházejí mezi systémy, nebo dokončí akci, kterou je obtížné digitálně zachytit, blokuje to schopnost umělé inteligence plně pochopit proces ve všech jeho částech. Identifikace všech úloh a jejich propojení do pracovního toku se nazývá těžba procesu. Jakmile se firemní proces identifikuje a vytěží, může následně systém monitorovat a řešit problémy u jednotlivých instancí takového procesu, nebo procesy doladit na základě průběžné zpětné vazby. Najít a uspořádat všechny protokoly procesů zůstává časově náročným manuálním procesem. Společnosti které začaly používat RPA, mají stále velký problém s úlohami mimo základní systémy. Náhradní metody jako je extrakce obsahu webu nebo OCR jsou jen dočasnými řešeními. AI pro těžbu procesů a automatizaci pracovních toků je stále tedy v raných fázích. Hlavní dodavatelé RPA ale vytvářejí nebo kupují funkce těžby procesu a investují do AI. Podobně posilují i firmy jako IBM, SAP nebo Microsoft.

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Virtuální kancelář Praha

V článku níže přinášíme informace o tom jak začít podnikat a také další praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:

Jak postupovat při změně sídla podnikatele

V prvním článku s názvem “Jak postupovat při změně sídla podnikatele” se dočtete, že mnoho podnikatelů uvažuje o změně sídla společnosti do virtuální kanceláře v Praze. Ať už proto, že nejsou spokojeni se službami, které na současné adrese mají, chtějí se přesunout do oblasti kde je možnost získat více zákazníků nebo možná chtějí zvolit prestižnější adresu. Ať už je důvod jakýkoliv, je dobré vědět co taková změna sídla obnáší. Více informací si již přečtěte v článku. Ten najdete zde.

Jak si založit web?

V pořadí druhý článek s nadpisem “Jak si založit web?” pojednává o tom, že pokud si podnikatel plánuje založit firmu a podnikat, nebo už podniká, v současné době se neobejde bez webových stránek. Jedním z důvodů je ten, že díky webovým stránkám je podnikatel dohledatelný. Podle českého statistického úřadu v současné době 83% procent obyvatel ČR používá internet a 57,5 % nakupuje online. Pokud zákazník zadá klíčové slovo a na internetu se objeví firemní stránky,  v tu chvíli stránky slouží jako firemní vizitka. Na samotných webových stránkách pak může podnikatel prezentovat své výrobky a služby. Může na nich využít spoustu metod pro nalákání a udržení zákazníka. Může sdílet články, psát blog a dávat rady a tipy, které zákazníci určitě ocení. Je také možné web propojit se sociálními sítěmi. Více se dozvíte v článku zde.

Založení nové s.r.o.

V článcích níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých námětů souvisejících také se založením nové s.r.o. Například vám příspěvky zodpoví tyto otázky:

  • Založení s.r.o. pro malířství, lakýrnictví a natěračství

  • Jaké výhody přináší virtuální sídlo podnikatelům?

Odkazy na jednotlivé články najdete níže…

Založení s.r.o. pro malířství, lakýrnictví a natěračství

V prvním článku s názvem “Založení s.r.o. pro malířství, lakýrnictví a natěračství” se dočtete, že pokud se chystáte založit si s.r.o. jako malíř, lakýrník nebo natěrač, tak v rámci živnosti Malířství, lakýrnictví, natěračství lze provádět všechny druhy malířských prací veškerými materiály včetně přípravy podkladů pro malbu a nátěr v interiéru a exteriéru novodobých i historických objektů. Lze také tapetovat a lepit dekorační prvky. Více informací se dozvíte v článku.

Jaké výhody přináší virtuální sídlo podnikatelům?

Druhý článek s titulkem “Jaké výhody přináší virtuální sídlo podnikatelům?” vás bude informovat, že virtuální sídlo může přinést firmě i podnikateli řadu výhod. Jaké vlastnosti má spolehlivé virtuální sídlo? Pronájem vlastní kanceláře přináší kromě nemalých výdajů rovněž povinnosti, kterým se začínající nebo vysoce efektivní podnikatel rád vyhne. Ani menší firmy s týmem zaměstnanců pracujících u klientů nebo z domova nechtějí platit za kanceláře desítky tisíc měsíčně. Zároveň pro většinu podnikatelů není bezpečné ani reprezentativní umístění sídla ve vlastním domě či bytě. Obecně platí, že kvalitní virtuální sídlo je lepší než vlastní kancelář bez stálé recepční. A to jak z hlediska image, tak i přebírání korespondence a obsluhy zákaznické linky. Dále již čtěte článek.

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů ze čtvrtého čtvrtletí roku 2021 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Jak se mění business intelligence?

Jaké trendy budou BI ovlivňovat v následujících letech? Prvním trendem je AI a ML. BI vylepšená o AI má potenciál změnit průměrného firemního uživatele v řadového datového vědce. Druhým trendem je přijetí cloudu. Výhody cloudového řešení BI zahrnují přístupnost pro vzdálené uživatele, škálovatelnost, pružnost a rychlost nasazení. Třetím trendem je pokrok zpracování přirozeného jazyka. To umožňuje firmám rozšířit využití BI do dalších procesů svého fungování a využívat nástroje hlubším způsobem. Čtvrtým trendem je to, že BI se stává součástí ERP a CRM systémů. Výhoda spočívá v tom, že se BI vyvíjí z odděleného nepropojeného procesu do podoby integrální součásti firemních pracovních toků. Pátým trendem jsou nové způsoby prezentace informací prostřednictvím vyprávění. Pomocí designu informací se snaží dodavatelé BI zjednodušit své prezentace způsobem, který uživatele provede konkrétním problémem či situací, a kromě prezentace základních dat také nabízí doporučení co dělat. Šestým trendem je BI pro provozní účely. Provozní BI používá data z různých zdrojů včetně chování spotřebitelů a narušení dodavatelského řetězce a nashromážděná data následně analyzuje. Takový systém pak dokáže nabízet doporučení pro rychlá rozhodnutí. Sedmým trendem je to, že úspěšné řešení BI i nadále vyžaduje přípravné práce.

Jakou roli hrají chatboti v zákaznickém servisu?

Díky zpracování přirozeného jazyka (NLP) se chatboti stávají zdatnými v porozumění požadavkům uživatelů vysloveným v běžném, konverzačním jazyce. Rostoucí popularita chatbotů s umělou inteligencí a zpracováním řeči je v mnoha ohledech pouze předzvěstí nadcházejícího rozšíření hlasových botů v oblasti zákaznických služeb. Obě tato technologie chtějí zapojit zákazníky do dynamických a vysoce personalizovaných konverzací kolem získávání odpovědí na jejich otázky. Chatbot komunikuje prostřednictvím zpráv, zatímco hlasový bot se zapojuje čistě hlasem. Hlasoví boti musí nejen rozumět požadavkům zákazníků, ale musí být také schopni rozeznat záměr otázky. Tyto boti navíc musí mít přístup k informacím o zákazníkovi a být schopni syntetizovat hlasový požadavek, který se následně převede na text ke zpracování, aby mohli obratem poskytnout přesnou hlasovou odpověď.. Co se týče chatbotů, jejich implementace přináší určité investiční náklady. Tyto náklady však mohou být nižší v porovnání s náklady na mzdy v oblasti služeb zákazníkům, infrastrukturu a vzdělávání. Kromě implementace investičních nákladů jsou dodatečné náklady na chatboty poměrně nízké. Výhody chatbota jsou, že pracuje neustále, je schopný poskytnout okamžitou odezvu, může odpovídat ve více jazycích a jeho odpovědi jsou konzistentní. Nevýhodou jsou složitější dotazy zákazníků, na které chatbot není schopný odpovědět. Také ho mohou zneužít hackeři pro provádění svých útoků.

Jak otrávení dat poškozuje modely strojového učení?

Díky cloud computingu došlo k značnému navýšení strojového učení. Útočníci se snaží ovlivňovat a zkreslovat doporučení pro uživatele pomocí falešných účtů s cílem zvýšit nebo snížit hodnocení a sdílet či propagovat určité produkty nebo obsah. Algoritmická manipulace může být použita pro různé účely včetně dezinformací, phishingových podvodů nebo změny veřejného mínění. Útoky otrávením dat nebo otrávením modelu zahrnují znečištění tréninkových dat modelu strojového učení. To ovlivňuje schopnost modelu poskytovat správné odpovědi. Útočníci také mohou odvodit potencionálně důležité informace, zamaskovat svůj vstup za účelem oklamání modelu, aby neudělal správnou klasifikaci nebo mohou vytvořit reverzní inženýrství modelu za účelem jeho replikace a lokální analýzy. Rozdíl mezi útokem, který má způsobit vadnou předpověď nebo klasifikaci jako výstup modelu a útokem otrávením je vytrvalost. Při otrávení je cílem útočníka zajistit, aby se jeho vstupy akceptovaly jako tréninková data a může trvat týdny, než útočník dosáhne otrávení dat. Otrávení dat lze dosáhnout ve scénáři černé skříňky vůči klasifikátorům nebo ve scénáři bílé skříňky, kde útočníci získají přístup k modelu a jeho privátním tréninkovým datům. Reálnými příklady jsou útoky na spamové filtry používané poskytovateli e-mailových služeb. Není snadné najít řešení, jak těmto útokům čelit. Náprava dopadu otrávení může vyžadovat časově náročné zpětné analýzy vstupů pro dotčenou třídu, aby se identifikovaly a odstranily všechny škodlivé vzorky dat. Po útoku je nutné opětovné vytrénování modelu s dobrými daty.

 

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Jak založit s.r.o. zdarma

V tomto příspěvku níže přinášíme informace z oblasti podnikání a také zakládání firem. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto třech oblastí:

  • Potěšení zákazníků: Nový standard v zákaznickém servisu

  • Založení autoservisu

  • Jak založit s.r.o. zdarma

Potěšení zákazníků: Nový standard v zákaznickém servisu

V prvním článku s názvem “Potěšení zákazníků: Nový standard v zákaznickém servisu” se dočtete, že na první pohled by se mohlo zdát, že používání výrazu „potěšení zákazníka” na rozdíl od výrazu „spokojenost zákazníka” pro popis nového standardu v oblasti zákaznických služeb je jen nejnovější módní terminologií nebo módním slovem. Potěšení zákazníků je nejvyšší úroveň spokojenosti zákazníků, které lze dosáhnout, a při efektivním využití může pomoci zvýšit loajalitu značky mezi zákazníky. Více informací si již přečtěte ve zmíněném článku.

Založení autoservisu

V pořadí druhý článek s titulkem “Založení autoservisu” pojednává o tom, že činnost autoservisu spadá pod živnost oprava silničních vozidel. Tuto řemeslnou činnost lze popsat jako veškeré práce na opravě všech druhů dopravních vozidel včetně motocyklů, čtyřkolek, autobusů, vozíků a traktorů. Práce mohou zahrnovat opravy mechanických, elektronických, hydraulických a pneumatických částí vozidla. Více se dozvíte v článku.

Jak založit s.r.o. zdarma

Třetí odkaz s názvem “Jak založit s.r.o. zdarma” pojednává o tom, jestli je možné nechat si založit novou s.r.o. zcela zdarma. Více se již dozvíte pod uvedeným odkazem.

Novinky ze světa datacenter a cloudu

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z třetího čtvrtletí roku 2021 z oblasti datacenter a cloudu.

Na co se připravit při zavádění multicloudu ve firmě?

Multicloud je vhodný tehdy, pokud přinese lepší cenu, rychlost uvedení na trh, unikátní technické možnosti, inovace nebo významné zvýšení výkonu. Jednu platformu lze vybrat podle firemního hlavního zaměření a další platformy na základě firemního přínosu pro konkrétní potřeby a řešení. Multicloud lze zavést i z důvodu zabránění závislosti na jednom poskytovateli cloudu, datové suverenity a dodržování předpisů nebo když je potřeba získat oborově specifické specializované aplikace.

Provoz ve více cloudech je složitý z důvodu potřebné správy, technických znalostí a integrací. Lepší je proto využít firemního primárního poskytovatele cloudu než nové jiné poskytovatele. Pokud se ve firmě používají různé cloudy nezávisle pro různé účely, může být další potřebným krokem integrace aplikací, dat nebo orchestrace služeb mezi těmito cloudy.

Je nutné udělat si předem finanční analýzy a kontrolu modelů cloudového provozu a položit si otázky, zda jsou přínosy větší než složitost nasazení a provoz multicloudu a zda existují finanční důsledky z krátkodobé i dlouhodobé perspektivy. Ideální je nejdřív zvládnout zprovoznění jednoho cloudu a poté začít přidávat další.

Pro koho se hodí IaaS?

Infrastruktura jako služba, IaaS v cloud computingu je základní služba, v níž poskytovatelé služeb nabízejí společnostem servery, úložiště a výpočetní kapacitu podle jejich požadavků. Je hostována ve veřejném, soukromém nebo hybridním cloudu a poskytuje virtualizované výpočetní zdroje přes internet. Infrastruktura jako služba je ideální řešení pro společnosti, které nemají prostředky na vlastní on-premise infrastrukturu a potřebují dostupné a škálovatelné řešení. Díky IaaS se mohou soustředit na svou hlavní činnost a nemusí IT infrastrukturu příliš řešit.

Správa v cloudové síti poskytovatele služeb může být také významným přínosem při havárii nebo výpadku, snadnější je také pro testování nových aplikací a nezanedbatelným přínosem IaaS je také škálovatelnost, která zajišťuje, že uživatelé mohou zvyšovat nebo snižovat své požadavky na základě obchodního cyklu. Odpadá také nutnost investovat do pravidelné modernizace IT infrastruktury.

Co je SDx?

Softwarově definované cokoli (SDx) jsou řešení, které virtualizují klíčové procesy a automatizují kritické postupy ve firmě. Snaží se narušit tradiční způsoby poskytování IT služeb oddělením formy od funkce. Ve své nejzákladnější podobě je SDx softwarovou abstrakcí jakékoli IT funkce tzn. úložiště, sítě nebo přístupu k datům. Následně vytváří konzistentní virtualizovanou infrastrukturu, kterou lze využít ve velkém měřítku. K poskytování klíčových funkcí není potřeba specifický hardware, všichni ve firmě mají stejný přístup k infrastruktuře. SDx tak vytváří virtualizovaná, softwarově řízená řešení, která oddělují služby od fyzických řešení a umožňují společnostem vytvářet nejvhodnější a interoperabilní prostředí.

SDx řeší problémy s nekompatibilitou třemi způsoby, a to agnostickou implementací, automatizovaným provozem a přizpůsobivými řešeními. Nejčastěji se SDx používá v softwarově definovaných sítích (SDN), softwarově definovaných úložištích (SDS), softwarově definovaném přístupu (SD-access) a softwarově definované pobočce (SD-branch).

Články a rešerše datacenter a cloudu najdete ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Hledáte články o podnikání?

V tomto článků přinášíme informace z oblasti podnikání a také virtuálních kanceláří. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů. Například témata z těchto oblastí:

Komu se vyplatí virtuální sídlo?

V prvním článku se dočtete, že pokud byste chtěli začít podnikat (ať už jako firma nebo OSVČ) a přemýšlíte kde si zřídit sídlo, tak jednou z možností je zřízení virtuálního sídla. Pro koho je virtuální sídlo vhodné? Více informací o virtuální kanceláři v Praze si již přečtěte v článku s názvem Komu se vyplatí virtuální sídlo? (najdete zde).

Jak podnikat při studiu?

Druhý článek odpovídá na otázku co zvážit při podnikání při studiu. Nejdříve je dobré zvážit časové hledisko. Budu mít jako podnikatel dost času na povinnosti vyplývající ze studia? Mohlo by se stát, že bude nutné ať studium nebo podnikání odsunout stranou, nebo se také může stát, že budete zanedbávat oboje, což nepřinese dobré výsledky. Pokud byste museli přerušit nebo ukončit studium, přicházíte o status studenta a je nutné o tom informovat OSSZ a zdravotní pojišťovnu. Více informací si přečtěte v článku s názvem Jak podnikat při studiu? (najdete zde).

Finanční články a tipy

V tomto článku si představíme nejrůznější ‌informace‌ ‌z finančního sektoru.‌ ‌Mimo‌ ‌jiné‌ ‌se dočtete o těchto tématech:

  • Jak si vybrat jméno zakládané společnosti

  • Jak začít úspěšně podnikat

  • Informace o založení firmy

Jak si vybrat jméno zakládané společnosti

První článek s titulkem “Jak si vybrat jméno zakládané společnosti” rozebírá, že název firmy má v éře internetu ještě větší význam, než tomu bývalo dřív. Prezentuje společnost u potenciálních zákazníků, partnerů a investorů a často je vidět v logu nebo doméně webových stránek a sociálních sítích. Jedním aspektem jsou obecná daná pravidla, druhým to, že podnikatel se s názvem musí ztotožnit, musí se mu líbit, a měl by v něj věřit. Jak takový název vytvořit? Více již čtěte v článku.

Jak začít úspěšně podnikat

Druhý příspěvek se jmenuje “Jak začít úspěšně podnikat” a rozebírá, že k založení firmy nestačí mít jen dobrý nápad. Úspěšní podnikatelé se musí zmapovat trh, realisticky plánovat a vybrat správný kolektiv k dosažení svých cílů. V praxi je vize pouze jednou částí rovnice, stejně důležité je umět se vypořádat s konkrétními problémy a umět se prosadit na trhu v konkurenčním prostředí. Více si již přečtěte v článku zde.

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z druhého čtvrtletí roku 2021 z oblasti AI, BI a RPA.

Jak funguje hyperautomatizace?

Hyperautomatizace, neboli nástroj který propojuje RPA, ML a AI, se může stát jedním z nejvýznamnějších technologických trendů roku 2021. Hyperautomatizace může využívat událostmi řízenou softwarovou architekturu, nástroje pro inteligentní řízení podnikových procesů, zpracování přirozeného jazyka nebo další typy nástrojů pro automatizaci rozhodování. Hyperautomatizace se využívá například při zadávání nových zákazníků, u příjmu objednávek, u plateb nebo u aktualizace údajů o klientech. Dále ji lze uplatnit v oblasti compliance, v HR nebo pro sledování produktů v maloobchodních nebo průmyslových dodavatelských řetězcích a přepravě a logistice. Hyperautomatizace je populární proto, že je schopná zajistit provozní odolnost podnikových procesů. Jak může být dále užitečná? Může zlepšit procesy efektivnější automatizací, která pomůže snížit náklady. Její zavedení také pomůže podnikům detailně zmapovat existující podnikové procesy. Také pomáhá vytvářet digitální pomocníky, kteří přebírají repetitivní manuální úkony. Sem patří i vytvoření digitálního dvojčete (DTO), které umožňuje vizualizovat vztahy mezi funkcemi, procesy a klíčovými výkonnostními ukazateli.

Co je rozhodovací inteligence?

Rozhodovací inteligence je nová podoba BI. Přidáním AI a ML dochází ve firmách k transformaci informačních a řídících panelů a firemní analytiky pro data do podoby komplexnějších platforem pro podporu rozhodování. Vzniká tzv. rozhodovací inteligence (DI, Decision Intelligence). Tato inteligence obsahuje důmyslnou kombinaci nástrojů integrovanou do podnikových pracovních toků, které jsou k dispozici v situacích, kdy má docházet k rozhodování. DI je schopná zpracovat velké množství dat. Funguje jako Business Intelligence, ale je k dispozici pro celý podnik. Přidání AI a strojového učení do Business Intelligence vytvoří platformu, která nabízí kontext, předpovědi a doporučení pro případy a okamžiky, kdy je lidé potřebují pro rozhodování. V praxi to znamená, že DI používá analýzy k podpoře zaměstnanců, zákazníků nebo firemních partnerů při rozhodování tím, že jim nabízí data, analýzy a předpovědi v okamžiku a situaci kdy je to potřeba. Díky DI lze dělat nejen lepší rozhodnutí, ale také pomáhá konat rychleji. Týká se to třeba zpracování dokumentů (např. žádostí, formulářů), kdy systém vyhodnotí chyby a obratem zažádá o opravu, takže žadatel nemusí zbytečně osobně vyrážet na místo instituce a trávit tam dlouhý čas opravou nesprávných údajů. Zavedení chatbota také zrychluje proces jednání se zákazníky. Další oblastí, kde se DI uplatní je kybernetická bezpečnost.

Kde se uplatňuje umělá inteligence v ČR?

Příkladem současného chatbotu používaného v ČR je Anežka, chatbot, který odpovídal na dotazy veřejnosti ohledně onemocnění covid-19. K poslednímu červnu 2020 obsloužila Anežka přes 220 tisíc dotazů. V oblasti HR je nábor nových pracovníků rozhodujícím pilířem budování lidského kapitálu pro každou firmu. Ve Škoda Auto pomáhá s uchazeči, kteří každý měsíc prochází procesem náboru, cloudová verze Watson asistenta. Ten pomáhá zefektivnit najímání nových zaměstnanců a udělat jej méně časově náročný nejen pro personalisty, ale také pro uchazeče. Velká výhoda tohoto nového způsobu náboru se ukázala v době pandemie. Co se týče oblasti zákaznického servisu, je chatbot využíván v ČR bankami a pojišťovnami. Air Bank se potýkala s rostoucím objemem interakcí zákazníků s call centrem i online,a proto se rozhodla zapojit virtuální asistentku. Aneta je k dispozici na webu a v aplikaci banky, a v písemné formě i verbálně je schopna vypořádat většinu zákaznických požadavků bez jakékoli lidské pomoci. Řeší například problémy spojené s přihlášením, limity karet, kódy PIN či založení nového produktu. Dotazů tohoto druhu odbavila již přes půl milionu. Chatboti jsou tedy využívaným pomocníkem i v českých firmách.

 

Články a rešerše AI, BI a RPA najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Zajímavé‌ ‌články‌ o‌ ‌založení firmy

Dnešní článek‌ ‌‌přináší‌ ‌zajímavé‌ ‌informace‌ ‌pro‌ ‌začínající‌ ‌podnikatele.‌ ‌Mimo‌ ‌jiné‌ ‌odpoví‌ ‌na‌ ‌otázky‌ ‌jako‌ ‌jsou:‌ ‌ ‌

  • Jaké jsou typy zakládaných obchodních společností?
  • Proč se živit podnikáním? 
  • Jaká je cena založení s.r.o.?

Více‌ ‌již‌ ‌najdete‌ ‌v‌ ‌příspěvku‌ ‌níže,‌ kde jednotlivé témata uvedeme a odkážeme vás na příslušný tématický článek.‌ ‌

1. Jaké jsou typy zakládaných obchodních společností?

V prvním článku s názvem “Typy zakládaných obchodních společností (najdete zde)” se rozebírá, že podnikání formou právnické osoby rády volí podnikající osoby s vyšším obratem. Prostřednictvím právnické osoby mohou lépe optimalizovat svou daňovou povinnost. Riziko podnikání pak také neohrožuje rodiny podnikatelů, protože osobní majetek je striktně oddělen od majetku založené společnosti. Za případné škody tak neručí podnikatel, ale jeho společnost. Typy společností jsou například – s.r.o., a.s. SE, družstvo…atd.

2. Proč se živit podnikáním?

Druhý článek má titulek “Proč se živit podnikáním? (najdete zde)“. V něm se například dozvíte, že jednou z výhod podnikání je skutečnost, že podnikatel je pán svého času. Sám si určuje, kdy začíná pracovní doba a kdy končí. Sám si také stanovuje dovolenou a přizpůsobuje práci svým potřebám. Právě časovou nezávislost podnikatelé často uvádějí jako jeden z důvodů, proč začali podnikat a proč je jejich činnost baví.

3. Jaká je cena založení s.r.o.?

Poslední téma má nadpis “Cena založení s.r.o. (najdete zde)” a zde najdete chytrý kalkulátor, který když vyplníte, tak se dozvíte přesnou cenu za založení společnosti.

Články o tom jak začít podnikat

Dnešní článek rozebírá velmi mnoho aktuálních informací nejen pro začínající podnikatele. Mimo jiné přináší témata jako jsou: co zajistit při návratu ze zahraničí, založení s.r.o. – jak na živnosti a také téma jak začít podnikat. Více si již přečtěte v článku níže, kde najdete i všechny odkazy na zmíněné články.

Co zajistit při návratu ze zahraničí

První vybraný článek například rozebírá, že v posledních letech se otevřela široká škála možností, jak uplatnit své nabyté zkušenosti a znalosti v zahraničí. Mnoho českých občanů využilo šance a odjelo pracovat do ciziny. Ovšem většina zemí nyní kvůli pandemii přistoupila k přijetí omezení, která se mimo jiné týkají pracovních podmínek zahraničních pracovníků. Navíc ekonomika napříč světem zaznamenává výrazný pokles, ubývají tak zakázky i poptávka po pracovní síle. Výsledkem je trend pozvolného návratu krajánků do vlasti. Kdo se takto rozhodne, neměl by pominout fakt, že s návratem jsou spojené jisté administrativní úkony. Článek vás na ně upozorní. Pokud o tomto přemýšlíte, přečtěte si článek s názvem “Co zajistit při návratu ze zahraničí”.

Založení s.r.o. – jak na živnosti

Druhý článek zmiňuje, že při založení s.r.o. je užitečné přemýšlet i o budoucím rozvoji podnikatelských aktivit a hned na začátku do zakladatelské listiny uvést i budoucí činnosti (živnosti). Zapsané ŽL totiž nejste povinni vykonávat, ale jejich pozdější doplnění sebou vždy nese časové i finanční náklady. Celý článek si přečtěte kliknutím na název článku “Založení s.r.o. – jak na živnosti”.

Jak začít podnikat

Poslední článek je odkaz do rubriky, která popisuje založení nové s.r.o. a přináší články zabývající se touto tématikou. Více již najdete kliknutím na název zde “Jak začít podnikat”.

Hledáte informace ohledně založení s.r.o.?

Přečtěte si tento velmi zajímavý článek přinášející mnoho aktuálních informací. Ten rozebere mimo jiné témata jako jsou: změny při založení s.r.o. v roce 2021, uznatelné náklady při práci na home-office a informace ohledně založení firmy (s.r.o.). Více již čtěte v článku níže, kde najdete i všechny odkazy na námi vybrané články.

Změny při založení s.r.o. v roce 2021

První článek například rozebírá zejména ustanovení, která se týkají založení s.r.o. a jeho provozování v roce 2021 a také se dozvíte aktuální cenu této služby pro daný rok. Pokud tedy uvažujete o založení nového s.r.o., přečtěte si článek “Změny při založení s.r.o. v roce 2021”.

Uznatelné náklady při práci na home-office

Druhý článek zmiňuje, že práce z domova neboli home office s sebou nepřináší pouze změnu místa výkonu práce. Rozebírá tyto otázky: Mají zaměstnanci nárok na náhradu nákladů při práci z domova? Může si zaměstnavatel v dohodě určit, že žádné náhrady nebude poskytovat? A jak je to s poskytováním stravenek? Celý článek, včetně odpovědí na zmíněné otázky si přečtěte kliknutím na název článku “Uznatelné náklady při práci na home-office”.

Založení s.r.o. – cena a postup

Poslední článek je odkaz na kalkulátor ceny založení s.r.o. a rozebírá cenu založení. Dozvíte se, že největší nákladovou položkou při zakládání s.r.o. jsou notářské služby. Jejich cena stoupá při větším počtu společníků a jednatelů a výrazně při změnách ve společenské smlouvě. Více o cenách a odkaz na zmíněný konfigurátor najdete zde “Založení s.r.o. – cena a postup”.

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za čtvrté čtvrtletí roku 2020 z oblasti CRM, DMS a ERP.

Proč neodkládat inovaci svého ERP systému?

Řada společností provozuje své původní ERP systémy po desítky let. V roce 2020 ale vyvstalo více než kdy dříve téma schopnosti firemních ERP systémů se flexibilně přizpůsobit změnám procesů. Zastaralý ERP systém, který se nedovede přizpůsobit moderním byznys modelům a procesům, limituje schopnost firmy adaptovat se a brzdí její celkový podnikatelský rozvoj. Ve chvíli, kdy se stále více společností naplno zapojuje do procesu digitalizace, se stává propracovaná a důkladně promyšlená strategie digitální transformace nezbytnou.

Napříč sektory se dnes společnosti musí více zaměřovat na vynikající user experience (UX) v každém momentě interakce. Multikanálová distribuce se stává nutností i pro obory, které nad touto možností dříve neuvažovali. Klienti navíc očekávají personalizovaný přístup a okamžitou odezvu napříč komunikačními kanály. Také zaměstnanci vyžadují kvalitní UX i pro interní procesy. Pracovníci očekávají, že firemní nástroje používané pro jejich práci budou fungovat stejně hladce, jako když ve svém volnu například nakupují nebo komunikují on-line.

Jaké jsou trendy v oblasti ERP systémů?

Trendem v ERP systémech je v současné době přechod do cloudu. V Česku poptávka po ERP systémech v cloudu stoupá, ale rozhodně nižším tempem než jinde ve světě. Cloudový trend lze pozorovat zejména v sektoru malých a středních podniků, kde nasazení cloudového ERP probíhá relativně rychle bez nutnosti vytvoření IT infrastruktury a bez nutnosti využití interních IT pracovníků.

Celopodnikový systém složený z různých aplikací potřebuje efektivní jednotné datové a automatizační platformy pro podporu byznys procesů, s možností jednoduché integrace a s existencí nástrojů pro rychlý a nenákladný vývoj specializovaných aplikací. K tomu právě přispívá cloud, který poskytuje robustní architekturu spolu s integračními nástroji. Zároveň cloud otevírá prostor a poskytuje přirozené prostředí nástrojům umělé inteligence. Do základního systému je možno jednoduše připojit prověřená ISV řešení nebo také vytvářet další customizace a specifické úpravy. Existují i nástroje, které umožňují rychlé vytvoření aplikací mimo ERP systém. Tyto nástroje může používat takový uživatel, který umí používat základní kancelářský software, má dobrou znalost procesu při základním chápání struktury dat. Existují i nástroje pro automatizaci procesů, které umožňují nahradit velkou část customizací bez nutnosti zásahu do vlastního systému při plném zachování komfortu a zvýšení produktivity uživatelů.

K dalším trendům patří zvyšování chytrosti nástrojů a pokročilá analytika, mobilní aplikace, zpracování dat v reálném čase, větší zaměření na digitální komunikační kanály, uživatelskou přívětivost a o napojení na okolní aplikace a zařízení.

Co zvážit při výběru CRM systému?

Customer relationship management má za úkol pomoci firemnímu byznysu lépe organizovat a především přistupovat k zákazníkům a datech o nich. CRM systém shromažďuje a analyzuje data o chování, potřebách, přáních, nákupu, o cestě klienta ke službě či produktu. Operuje také s životní dráhou produktu, například s případným servisem, a počítá nejen s reálnými, ale i potenciálními zákazníky. Tato data pak systém v pochopitelné formě specifického rozhraní předává těm, kteří z něj mohou těžit při dalším rozhodování, tedy marketingu, obchodnímu oddělení a službám.

Při výběru CRM systému je třeba zvážit vždy celkové náklady a volit podle toho, co firma skutečně potřebuje. Firma musí dát pozor na skryté náklady a je dobré pamatovat na to, že výhody implementace nového CRM systému se mohou projevit až časem. Vždy by se měl požadovat software s co nejjednodušší integrací do stávající infrastruktury. CRM systém by měl importovat data z různých zdrojů a platforem třetích stran automaticky. Systém by měl mít i jednoduché rozhraní. Pokud zaměstnanci nejsou schopni systém efektivně používat, bude k ničemu. Systém by měl také držet krok s růstem firmy. CRM řešení jsou na českém trhu desítky, na globálním trhu stovky. Každý CRM systém je něčím specifický, má své silné i slabé stránky, proto je dobré využít u poskytovatelů softwaru možnost vyzkoušet dané CRM řešení.

Články a rešerše CRM, DMS a ERP najdete ZDE.

Katalog ERP systémů lze nalézt ZDE

 

Kontakty:

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Články s tématy virtuální kancelář a založení s.r.o.

Dnešní článek přináší čtenářům ucelené odpovědi na tyto otázky: Proč zřídit virtuální kancelář? Jaký je význam prokuristy při založení s.r.o.? Více podrobných informací již najdete níže i s odkazy na konkrétní vybrané články, kde jsou k dispozici všechny důležité informace o těchto důležitých tématech.

Proč zřídit virtuální kancelář?

V prvním článku s názvem “Proč zřídit virtuální kancelář” se dočtete, že všechno co potřebujete k úspěšnému rozvoji vašeho podnikání naleznete na jediném místě a to ve virtuální kanceláři Praha. Zjednodušíte si život a svěříte se do rukou odborníků. Díky dlouholetým zkušenostem dokáží zajistit ekonomicky maximálně přínosný a stabilní provoz vaší kanceláře. Kromě chodu virtuální kanceláře zajistí také služby jako je administrativa, účetnictví nebo právní poradenství. Více informací o tématu virtuální kancelář se dozvíte v článku.

Význam prokuristy při založení s.r.o.

Druhý článek s nadpisem “Význam prokuristy při založení s.r.o.” rozebírá, že každodenním jednáním za společnost je standardně pověřen tzv. statutární orgán, v případě s.r.o. je jím jednatel. Ten nese zároveň i odpovědnost, aby jednal s péčí řádného hospodáře a nepřivedl společnost k úpadku. Jednatel může prostřednictvím plné Ovšem společníci s.r.o. mohou pověřit i jinou osobu k vykonávání právních úkonů. Pak dále v článku zazní tyto důležité body:

  • Typy prokury v s.r.o.

  • Prokurista – vznik oprávnění

  • Podpis prokuristy

  • Zánik prokury