Přihlášení / Registrace
Rubriky
Archiv

Author Archive

Články ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z prvního čtvrtletí roku 2023 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Jaká je budoucnost generativní AI v podnicích?

Jakými způsoby lze využít generativní AI v praxi? První způsob využití generativní AI je v navrhování nových léků. Generativní AI již byla při návrhu nových léků vyzkoušena a podařilo se jí potřebný čas vývoje zkrátit na několik měsíců, což představuje značné finanční i časové úspory. Druhý způsob využití generativní AI je v oblasti materiálových věd. Generativní umělá inteligence již dnes zásadně ovlivňuje automobilový, letecký, obranný, lékařský, elektronický a energetický průmysl tím, že navrhuje zcela nové materiály zaměřené na specifické fyzikální vlastnosti. Tento proces, nazývaný inverzní design, začíná definicí požadovaných vlastností a objevuje či navrhuje materiály, které tyto vlastnosti pravděpodobně mají, místo aby se spoléhal při jejich hledání na náhodu či štěstí. Cílem je například nalezení materiálů, které jsou vodivější nebo mají větší magnetickou přitažlivost než ty, jež se v současnosti používají v energetice a dopravě. Třetí způsob využití generativní AI je v navrhování čipů. GAI může využívat metody tzv. posilujícího učení (reinforcement learning) pro optimalizaci rozmístění součástek při návrhu polovodičových čipů (floorplanning), čímž se doba vývoje produktů zkrátí z týdnů, které potřebují zkušení specialisté, na hodiny. Čtvrtý způsob využití je zapojení generativní AI do tvorby syntetických dat. Syntetická data se získávají z přímého pozorování reálného světa bez určení konkrétních zdrojů těchto dat. Například údaje o zdravotní péči lze uměle generovat pro účely výzkumu a analýzy, aniž je odhalena identita pacientů, jejichž zdravotní záznamy byly použity k zajištění soukromí. Pátý způsob využití generativní AI je v návrhu dílů a součástek. Generativní umělá inteligence může v průmyslových odvětvích včetně zpracovatelského, automobilového, leteckého a obranného průmyslu, navrhovat díly a součástky optimalizované tak, aby splňovaly konkrétní cíle a omezení, jako je výkon či odolnost, použité materiály a výrobní metody. Klíčovou technologií pro využití generativní AI je GPT. Do popředí se také dostávají tzv. foundation models. Ty jsou natrénovány na obecných zdrojích dat samoučícím způsobem, který lze následně přizpůsobit k řešení nových problémů. S generativní AI jsou spojena i rizika jako deepfakes, problémy s autorskými právy nebo zneužití podvodníky.

Využití populárních OpenAI nástrojů pro programování

Na základě dat shromážděných z celého webu (nikoli však z živé verze) dokáže ChatGPT odpovědět na téměř jakoukoli otázku, i když ne vždy přesně, a to tak, že odpověď vypadá, jako by ji napsal člověk. Codex je na tom podobně, jen místo vět píše softwarový kód. OpenAI Codex nebo třeba i Tabnine, CodeT5, Polycoder a Cogram jsou kódovací asistenti s AI. Všechny byly vyvinuty s cílem pomoci programátorům psát kód rychleji a s menším počtem chyb, což z nich činí skvělé pomocníky. Kódovací asistenti se mezi sebou liší typy podporovaných jazyků, možnostmi integrací a tím jestli jsou open source, případně kolik stojí. OpenAI Codex je model AI, který procesuje přirozenou řeč a tvoří z ní kód. Codex odpovědi nabízí na základě svých trénovacích dat, tudíž čím běžnější problém je popsán, tím lepší odpověď lze získat.To z něho dělá skvělého pomocníka při porovnávání možností mezi jednotlivými programovacími jazyky. Slouží také jako užitečná nápověda nebo inspirace pro řešení problému, na kterém daný programátor pracuje. Autorská práva ke kódu jsou žhavým tématem. Všeobecným pravidlem ohledně autorských práv je, že pokud si není autor jednoznačně jist tím, že kód může volně využít, typicky proto, že je to vysloveně uvedeno, tak by ho využívat neměl. Relevantnost výsledků generovaných modelem ChatGPT závisí na mnoha faktorech, jako je specifikace dotazu, kontext, aktuální vý­cvi­ko­vé data a další. Model ChatGPT je trénován na velkém množství textových dat a je schopen generovat odpovědi s dobrou mírou relevance na dostatečně specificky položené dotazy. Je ale rolí daného programátora si výsledky ověřit.

Výzvy a příležitosti pro výrobní podniky v roce 2023

Článek přináší pět předpovědí o vývoji v oblasti výrobních podniků. První předpovědí je, že do roku 2024 bude převážná část výrobních společností obsazovat pracovní pozice v oblasti digitální vědy, aby podpořily rozvoj digitální strategie v podobě digitálního dvojčete. Stroje a zařízení připojené k internetu a k sobě navzájem budou generovat obrovské množství dat. Těmto datům je třeba rozumět a kontrolovat jejich přesnost, protože budou tvořit základ pro rozhodování v reálném čase. Vzniknou proto nové pozice pro datové vědce (Data scientist) nebo Chief data officers (CDO), jejichž úkolem je porozumět datům a jejich využití. Druhou předpovědí je, že rostoucí makroekonomické výkyvy způsobí, že 60 % výrobců navýší digitální investice nad rámec malých pilotních projektů s cílem zvýšení podnikové hodnoty a odolnosti.Celosvětové výpadky v dodavatelském řetězci, cenová inflace a recese stále častěji vidí digitalizaci jako nástroj, který umožní společnostem odolávat geopolitickým a makroekonomickým narušením. Třetí předpovědí je, že do roku 2025 bude 40 % výrobních firem využívat umělou inteligenci k podpoře obchodního rozhodování. Umělá inteligence a strojové učení umožňují výrobcům činit chytřejší, přesnější a akčnější rozhodnutí, v podstatě umožňují standardní výrobní lince, aby se stala autonomnější, protože každá pohyblivá část může myslet samostatně a jednat na základě predikcí, jako jsou předpovědi počasí a spotřebitelské návyky. Čtvrtou předpovědí je, že do roku 2025 budou dva ze tří výrobních podniků digitální cestou vylepšovat svá starší zařízení, aby je mohli připojit k MES systémům a zvýšit tak produktivitu. Pátou předpovědí je, že koncept ESG bude mít do roku 2024 vliv na 70 % výrobních podniků. Ty budou pomocí digitální technologie sledovat své přímé i nepřímé emise (Scope 1 a 2) a zlepší přesnost sledování dalších nepřímých emisí (Scope 3) v rámci celého dodavatelského řetězce. V roce 2023 budou výrobní společnosti intenzivně investovat do technologií, které jim pomohou automatizovat a přijímat konzistentní, porovnatelné a spolehlivé uhlíkové metriky jako součást rozšířených informací o ESG.

 

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Vztah mezi odpovědným zástupcem a podnikatelem

Článek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:

Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?

V prvním článku s názvem “Jak začít podnikat v oboru, ve kterém nemám praxi?” se dozvíte, že jednou z možností je rekvalifikace. Rekvalifikace je charakterizována jako „změna nebo rozšíření stávající kvalifikace a to včetně jejího udržování nebo obnovování“. Jedná se o vzdělávací kurzy v různých oborech, díky kterým lze novou kvalifikaci získat. Tyto kurzy pořádají vzdělávací instituce, které obdržely akreditaci MŠMT ČR. Další možností je profesní kvalifikace. Profesní kvalifikaci definuje zákon jako „způsobilost fyzické osoby vykonávat řádně určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností v určitém povolání“. Více informací o tom si již přečtěte ve zmíněném článku.

Vztah mezi odpovědným zástupcem a podnikatelem

V druhém článku s titulkem “Vztah mezi odpovědným zástupcem a podnikatelem” se dočtete, že po jmenování odpovědného zástupce má podnikatel možnost klientům nabízet a vykonávat odbornou živnost. Podrobné informace o podmínkách jmenování odpovědného zástupce jsou součástí zákona č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání. Jak vlastně vypadá vztah mezi podnikatelem a odpovědným zástupcem? Kdo má jaké pravomoci, práva a povinnosti. Více informací čtěte v zmíněném článku.

Články o podnikání a určené také pro OSVČ

V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto otázky:

  • Jak si vybrat živnost pro OSVČ?

  • Kolik stojí založení s.r.o.?

  • Založení živnosti v roce 2023

Jak si vybrat živnost pro OSVČ?

V prvním článku s názvem “Jak si vybrat živnost pro OSVČ?” se dočtete, že možná byste chtěli začít podnikat, ale nejste si jistí v jakém oboru. A proto než se do podnikání pustíte, je dobré si promyslet jakou živnost si založit. Živnosti se obecně dělí do několika kategorií. Na živnosti volné, řemeslné, vázané a koncesované. Více informací se již dozvíte v uvedeném článku.

Kolik stojí založení s.r.o.?

Druhý článek rozebírá téma “Kolik stojí založení s.r.o.?”, kde se dozvíte, že podnikatel si potřebuje připravit podklady pro notáře, živnostenský úřad a rejstřík. U notáře musí podepsat zakladatelské dokumenty. Právě největší nákladovou položkou při zakládání s.r.o. jsou notářské služby. Jejich cena stoupá při větším počtu společníků a jednatelů a výrazně při změnách ve společenské smlouvě (až o několik tisíc korun). Více si přečtěte v článku.

Založení živnosti v roce 2023

Poslední článek rozebírá téma “Založení živnosti v roce 2023”, kde se dozvíte, že díky online založení živnosti nemusíte nikam chodit nebo diskutovat s úředníky o významu kolonek ve formuláři. Kromě zpřísnění podmínek pro realitní makléře se situace naštěstí nijak zásadně nemění. Většinu živností je možné ohlásit nebo změnit na kterémkoliv živnostenském úřadě a v případě, že jste majiteli datové schránky či uznávaného elektronického podpisu, podání je možné i elektronicky. Více si přečtěte v článku.

Články ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z čtvrtého čtvrtletí roku 2022 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Proč je API klíčový prvek pro firemní IT

Jaké jsou důležité pilíře pro vytvoření a udržování úspěšné firemní strategie API?

  1. Prvním pilířem je kodifikace vlastnictví dat. Získání dat z většího počtu rozhraní API přistupujících k více aplikacím a systémům je pravděpodobně přínosem pro podnikání, ale zvyšuje to náklady a složitost. Komplexní strategie pro rozhraní API by se neměla týkat jen aplikací ohledně předávání dat. Mimo tyto systémy umožňuje silnější kontrolu a lepší správu.
  2. Druhým pilířem je zjednodušení díky sloučení. Pro firmy je běžné, že udržují stovky nebo tisíce aplikací a každá z nich obsahuje odpovídající data. Mnoho oddělených aplikačních ostrovů v rámci podniku si také vyměňuje kopie svých dat prostřednictvím integrace dat point-to-point prostřednictvím taktického využití rozhraní API. Zavést lze strategii pro odstranění těchto ostrůvků jejich připojením k bezpečnějšímu prostředí pro spolupráci.
  3. Třetím pilířem je podpora inkluzivní inovace na bázi spolupráce. Použití rozhraní API pro vytvoření prostředí využívající spolupráci jako jsou datové systémy, je rozhodující. V těchto prostředích může každý z firmy pracovat vedle sebe společně na reálných provozních datech a vytvářet datové sady a datové modely.
  4. Čtvrtým pilířem je kultura opětovného využití. Ta je rozhodující pro zkrácení času pro uvádění na trh a snížení nákladů pro poskytování služeb potřebných pro firmu.
  5. Pátým pilířem je možnost více využití rozhraní API. Lze je využít k podpoře všech druhů firemních procesů nosné infrastruktury, ale mohou také pomoci umožnit externí služby, které přidávají obchodní hodnotu nebo zlepšují zákaznickou zkušenost.

Co je virtualizace procesoru

Virtualizace procesoru je proces abstrakce prostředku fyzického procesoru do jedné nebo více logických reprezentací, které lze použít pro různé pracovní zátěže. Operační systémy mají přímý přístup k hardwarovým prostředkům, ale při virtualizaci softwaru známého jako hypervizor tyto prostředky abstrahuje, takže je týmy IT mohou poskytovat a využívat efektivněji. Virtuálnímu stroji lze přiřadit jeden nebo více virtuálních procesorů v CPU závislosti na tom, jak náročná je výpočetní zátěž. Jeden z nejlepších přístupů k výběru správného procesoru pro virtualizaci spočívá v určení konkrétních funkcí, které chce podnik ve svém virtuálním prostředí implementovat. Také volba hypervizoru může ovlivnit výběr procesoru pro virtualizaci. Je nutné zajistit dobré využití procesoru. Organizace by si měla určit, jaké funkce využije a které by mohly budoucnu vést k problémům s výkonem. Než aplikovat pro zvýšení výkonu hyper-threading, je lepší zvážit koupi více jader. Jedním z častých problémů virtualizace je množství režie, která vyžaduje neustálý převod mezi fyzickým a virtuálním paměťovým prostorem. Softwarová vrstva potřebuje vlastní režii, která může snížit prostředky dostupné virtuální počítačům. Náročné pracovní zátěže vyžadují kreativní přístup přidělování procesorových zdrojů a virtualizaci CPU. Pro začátek je vhodné zajistit stejný počet virtuálních procesorů, kolik fyzických procesorů daná aplikace požaduje. Při výběru fyzického serveru pro virtualizaci je třeba zvážit CPU, paměť a úložiště a síťové I/O.

Automatizace podnikových procesů

Robotická automatizace procesu je využití technologie řízené obchodní logikou a strukturovanými vstupy k automatizaci podnikových procesů. Pomocí nástrojů RPA může podnik nakonfigurovat software nebo robota pro zachycení a interpretaci aplikací pro zpracování transakce, manipulaci s daty, spouštění odpovědí a komunikaci s jinými digitálními systémy. Roboty jsou obvykle levné a snadno se implementují, nevyžadují žádný vlastní software ani hlubokou systémovou integraci. Podniky mohou také automatizaci výrazně zdokonalit spojením RPA s kognitivními technologiemi, jako je strojové učení rozpoznávání řeči a zpracování přirozeného jazyka. Tím lze automatizovat úlohy vyššího řádu, které dříve vyžadovaly lidskou pozornost a úsudek. Při výběru RPA je potřeba vzít v úvahu faktory jako snadné nastavení robota, integrace s podnikovými aplikacemi, orchestrace a správa nebo škálovatelnost.

Je nutné zvážit obchodní dopady zavedení RPA. Před implementací je nutné procesy řádně zmapovat včetně vzájemných závislostí. Do implementace by mělo být od začátku zapojené podnikové IT a HR. Mnoho implementací selže kvůli špatnému návrhu a řízení změn. Není ani dobré změnit projekt RPA na projekt strojového učení. Nelze opomenout ani soulad projektu s předpisy. Součástí nejúspěšnějších implementací RPA a je centrum excelence obsazené lidmi, kteří se starají o úspěšnou realizaci programu zvyšování efektivity.

 

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Články o podnikání, zakládání s.r.o.

V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých tipů, které vám zodpoví například tyto oblasti:

  • Jak úspěšně podnikat po založení firmy?

  • V čem podnikat?

  • Jak založit živnostenský list v ČR?

Jak úspěšně podnikat po založení firmy?

V prvním článku s názvem “Jak úspěšně podnikat po založení firmy?” se dočtete, že založení vlastního podniku přináší pocit uspokojení. Podnikatel může úspěšně pracovat sám na sebe a mít flexibilní denní rozvrh. Potenciál růstu, expanze a peněz je neomezený, pokud je schopen dlouhodobě udržet pokrok a zisky své firmy. Založení firmy je vlastně jen prvním krokem k nové kariérní dráze nebo podniku. Jakmile opadne počáteční nadšení, je jasné, že založit firmu a začít podnikat je ta snadnější část a udržet podnikání při životě je mnohem těžší. Více informací se již dozvíte v uvedeném článku zde.

V čem podnikat?

Druhý odkaz nabízí rubriku s názvem “V čem podnikat?”, kde se dozvíte informace, pokud hledáte dobrý tip nebo vybíráte z několika nápadů na podnikání. Tato rubrika přináší řadu nápadů a rad k rozhodování jak a v čem podnikat. Nejen správný produkt či služba, ale i celkový koncept rozhoduje o úspěchu podnikání. Více informací čtěte zde.

Jak založit živnostenský list v ČR?

Poslední článek s námětem “Jak založit živnostenský list v ČR?” je dostupný v anglickém jazyce pod proklikem zde “How to set up a trade licence in the Czech Republic? (English)”. Pokud jste cizinec nebo máte někoho ze svých známých, kteří mluví pouze anglicky, můžete jim poslat odkaz na zmíněný článek, který výhody a podrobný postup založení společnosti v ČR rozebírá.

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za třetí čtvrtletí roku 2022 z oblasti CRM, DMS a ERP.

Pět překážek úspěšné implementace CRM

Prvním rizikovým faktorem pro implementaci CRM je nedostatek jasných cílů. K úspěšné implementaci CRM jsou potřeba jasné a měřitelné cíle, které lze snadno sledovat, analyzovat a vyhodnocovat. Druhým rizikovým faktorem je absence vedoucího projektu. Chybějící, neaktivní nebo neadekvátní CRM manažer vede k selhání implementačního procesu CRM. Třetím rizikovým faktorem je žádná nebo slabá CRM strategie. CRM strategie by měla vytvářet výsledky orientované na zákazníka, které odpovídají a podporují obchodní strategii společnosti. Čtvrtým rizikovým faktorem je vnímání CRM jako softwaru. CRM je strategie zaměřená na rozvoj vztahů se zákazníky. A tato strategie je podpořena technologií. Software CRM může být implementován bez doprovodné strategie, ale to, co se obvykle stane je, že výsledky sklouznou od strategických cílů k taktickým cílům a k vylepšení vztahu se zákazníky nedojde. Firma se pak vrátí v takovém případě k CDM neboli Customer Data Managementu. Pátým faktorem je nevhodný dodavatel CRM řešení. Je nutné najít dodavatele jehož nabídka podpory nejlépe vyhovuje potřebám dané společnosti. Výběru nevhodného řešení se lze vyhnout tím, že před investováním do nového poskytovatele firma identifikuje svoje potřeby a vždy je potřeba si software před zavedením vyzkoušet.

Optimalizace výroby pomocí tandemu MES a ERP

MES je primárně určen společnostem, které svůj podnikový informační systém již mají a chtějí získat kompletní přehled o reálném stavu výroby. Jaké jsou tedy možnosti tandemu ERP a MES napříč výrobním spektrem? Šíři pohledu na vlastní produkci a její kontext včetně vyhodnocení dopadu na společnost jednoznačně ovlivňuje komplexnost podnikového systému. Primárně jde o rozsah jeho funkčností, MES lze totiž obvykle napojit na takřka všechny firemní agendy. Ideální spolupráce mezi komplexním ERP a MES začíná evidencí zákaznické objednávky v kmenovém systému, následuje tvorba kusovníků a určení konkrétních postupů. V této návaznosti vzniká výrobní zakázka a dokumentace, ERP dále naplánuje průběh produkce. Nyní veškeré informace přebírá MES, který je zobrazuje přímo na displejích výrobních terminálů. Společně s informacemi získanými na pozadí se data odesílají do ERP, kde jsou dána do souvislosti s ostatními administrativními údaji. Firma tak získává přehledy k různým oblastem v nejširším možném kontextu. Ucelený souhrn informací lze v praxi využít třeba k optimalizaci výrobních procesů. Takovýto dosah je možný pouze za předpokladu, že kmenové ERP je komplexní a disponuje propracovanou organizační strukturou a obchodními, ekonomickými, výrobními, skladovými i servisními moduly. Nejideálnější situace je, pokud dodavatel nabízí svůj MES integrovaný přímo ve vlastním ERP systému.

Jak využít CRM systém?

CRM je používáno pro zlepšení vztahů mezi společností a zákazníky a jeho součástí je správa kontaktů a shromažďování důležitých informací o klientech. Prodejní týmy mohou pomocí CRM lépe porozumět zákazníkům, identifikovat, co funguje a co ne, nebo systém používat ke sledování výkonu týmu. Marketingový tým může zase CRM využívat k předpovědi prodejních trendů a zájmů, což jim může pomoci v cílení a volbě prodejních kanálů. V CRM systémech může sledovat konverze také zákaznický servis, a poskytovat tak podporu, kdy je potřeba, a zlepšovat tak vztahy ke značce. Také je možné díky CRM sledovat dodavatelský řetězec, a lépe tak řídit vztahy s dodavateli nebo zaznamenávat data o zaměstnancích a jejich náboru z hlediska HR. Rozmach sociálních sítí se projevuje také v této oblasti, a to zařazením platforem do CRM systémů. Od CRM nástrojů je také požadováno, aby byly mobilní a mohl se k nim kdokoliv odkudkoliv připojit. Je tedy nutné, aby fungovaly stejně dobře na různých platformách, operačních systémech i zařízeních, a navíc online i offline. K dalším trendům patří technologie spojené s umělou inteligencí. Ta může v rámci CRM systémů například pomoci s prediktivní analýzou, upozornit uživatele na některá užitečná data nebo pomoci se segmentací zákazníků. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR spouští dotační program Digitální transformace podniků, jehož cílem je právě zvýšení úrovně digitalizace v českých firmách, která povede ke zlepšení vnitropodnikových firemních procesů. Pro podnikatele je v rámci dotačního programu vyčleněno 2,1 miliardy korun.

 

Články a rešerše CRM, DMS a ERP najdete ZDE.

Katalog ERP systémů lze nalézt ZDE

Kontakty:

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Články o podnikání a živnosti

Článek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:

  • Jak si založit živnost v ČR

  • Je lepší si založit s.r.o. nebo podnikat jako OSVČ?

  • Založení živnosti v roce 2022

Jak si založit živnost v ČR

V prvním článku s názvem “Jak si založit živnost v ČR” se dočtete, že v České republice může cizinec pracovat jako zaměstnanec. Pokud chce ale pracovat pro více firem nebo poskytovat služby ostatním, potřebuje živnostenské oprávnění. Lze podnikat jako osoba výdělečně činná (OSVČ) nebo si založit společnost s ručením omezeným (s.r.o.). Více informací o tom jak si založit živnost v ČR si již přečtěte ve zmíněném článku.

Je lepší si založit s.r.o. nebo podnikat jako OSVČ?

V druhém článku s titulkem “Je lepší si založit s.r.o. nebo podnikat jako OSVČ?” se dozvíte, že statut osoby výdělečně činné je ideálním řešením pro jednotlivce. Pokud je podnikatel samotným živnostníkem bez jakéhokoliv partnera, má pro něj tato podoba podnikání odpovídající přínos. Ve své podstatě si zjednoduší spoustu procesů. Nevýhodou podnikání jako OSVČ je, že živnostník podniká na vlastní jméno a ručí za případné škody celým svým majetkem. Více informací čtěte v zmíněném článku.

Založení živnosti v roce 2022

V posledním příspěvku s titulkem “Založení živnosti v roce 2022” se dozvíte, že pracovat jako osoba samostatně výdělečně činná tzv. na živnostenský list je nejjednodušší formou podnikání. Díky postupné elektronizaci státní správy je již mnoho kroků zjednodušených a o živnostenský list lze požádat i on-line. Ovšem i při osobní návštěvě je celý proces přívětivý, úřady nejsou místně příslušné a lze tedy navštívit kterýkoli nejbližší, navíc některé dílčí úkony si již úřad zajistí vlastními silami. Více informací o aktuálním postupu se dočtěte v článku.

Přečtěte si vybrané články o založení firmy

V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých článků souvisejících také se založením zcela nové firmy, jaký je rozdíl mezi hlavní a vedlejší podnikatelskou činností, jak si založit živnost v ČR a dalších informací nejen o založení firmy.

Jaký je rozdíl mezi hlavní a vedlejší podnikatelskou činností

V prvním článku s názvem “Jaký je rozdíl mezi hlavní a vedlejší podnikatelskou činností” se dočtete, že OSVČ vykonávající podnikatelskou činnost hlavní má jediný příjem ze svého podnikání anebo jiné samostatně výdělečné činnosti či spolupráce s jinou OSVČ. Znamená to tedy, že živnost je podnikatelovou hlavní pracovní náplní. Už od prvního měsíce podnikání musí podnikatel platit alespoň minimální zálohy na sociální a zdravotní pojištění. Více informací si již přečtěte v uvedeném článku.

Jak si založit živnost v ČR

V druhém článku s titulkem “Jak si založit živnost v ČR” se dozvíte, že v České republice může cizinec pracovat jako zaměstnanec. Pokud chce ale pracovat pro více firem nebo poskytovat služby ostatním, potřebuje živnostenské oprávnění. Lze podnikat jako osoba výdělečně činná (OSVČ) nebo si založit společnost s ručením omezeným (s.r.o.). Více informací čtěte v zmíněném článku.

Články ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z druhého čtvrtletí roku 2022 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Zavádění AI pomocí syntetických dat

Syntetická data jsou uměle generované informace, které lze použít k učení modelu umělé inteligence namísto skutečných historických dat, nemají-li potřebnou kvalitu, objem nebo rozmanitost. Jsou důležitá pro zavádění umělé inteligence v podniku, pokud dostupná data nesplňují obchodní potřeby. Syntetická data nacházejí řadu využití v podnikových strategiích AI. První využití je pro školení modelu, kdy chybějí data z reálného světa. Za druhé lze syntetická data využít k zaplnění mezer v tréninkových datech. Třetí způsob využití je k urychlení vývoje modelu. Se syntetickými daty lze modely trénovat a kalibrovat, než budou k dispozici data z reálného světa. Čtvrtý způsob využití je simulace budoucnosti. Nahrazení nebo rozšíření historických dat syntetickými daty, které odrážejí změnu zákaznických preferencí může pomoci zachovat relevantnost výstupů doporučovacích nástrojů. Pátý způsob je simulace alternativy budoucího vývoje a simulace neočekávaných událostí. Další způsob využití je simulace metaversa. Díky syntetickým datům lze také tvořit marketingové grafiky, testovat software, vytvořit digitální dvojčata, nahradit lékařské a finanční údaje nebo je použít pro potřeby prodeje a marketingu. Dá se s nimi také testovat systém umělé inteligence na zkreslení. Jak generovat syntetická data? Většina souborů dat je stále vytvářena ručně extrakcí a anonymizací pomocí SQL a data jsou následně očištěna prostřednictvím standardních programových jazyků. Většina datových vědců využívá ke generování syntetických souboru dat předpřipravené balíčky.

Sedmero mýtů o digitální disrupci

Digitální disrupce zasahuje do podnikového prostředí a nahrazuje nebo radikálně mění dlouho zavedené obchodní praktiky a myšlenkové postupy. Proto je dobré znát mýty, které digitální transformaci obklopují. Prvním mýtem je, že digitální disrupce je především technická otázka. Digitální disrupce by měla sloužit obchodní strategii. Ignorování obchodních souvislostí může vést k tomu, že kapitálové výdaje budou směřovat do projektů, které jsou pouze volně navázané na ekonomický užitek. Druhým mýtem je, že digitální disrupce vyléčí churavějící podnik. Technologie by měly být pouze součástí strategie digitální disrupce. Třetím mýtem je, že digitální disrupce vyžaduje začít znovu od nuly. Může to vést k tomu, že se nové věci dělají starými způsoby. Realističtější přístup spočívá v hledání způsobu, jak inovovat a zefektivňovat dosavadní schopnosti. Čtvrtým mýtem je, že digitální disrupce je nezbytnou reakcí na vnější faktory. Podniky, které se bez rozmyslu vrhají do digitální disrupce, mají tendenci se donekonečna zaobírat otázkou, jak asi bude reagovat konkurence, což v důsledku brání jejich vlastnímu růstu. Pátým mýtem je, že digitální disrupce je hra největších firem. Šestým mýtem je, že digitální disrupce způsobuje úbytek pracovních míst a podkopává morálku zaměstnanců. Bez disrupce by ale podniky a lidé donekonečna měli stále stejné pracovní postupy a úkoly. Sedmým mýtem je, že digitální disrupce je volitelná. Nejlepší způsob jak čelit digitální disrupce je vést, nikoli reagovat.

Jak mohou běžní zaměstnanci vytvářet firemní aplikace?

Platformy low-code přinášejí lepší produktivitu, úsporu nákladů a často i změnu kultury, která zlepšuje vztahy mezi oddělením IT a ostatními odděleními firmy. IT oddělení může stanovit zásady, kdo bude mít přístup k jakým datovým zdrojům a jak se jim dovolí sdílet aplikace a automatizační toky které tyto údaje obsahují (access management). Správná rovnováha mezi kontrolou a autonomií je pro civilní vývojáře velmi důležitá. Základem je princip zjištění dat a kategorizování jejich citlivosti. Je potřeba použít ochranu proti úniku dat pro všechny údaje sdílené externě a rovněž zásady varující civilní vývojáře, že v případě vytváření automatizace nebo pracovních toků to může způsobit porušení povinnosti dodržovat předpisy. Civilní vývojáři by také měli mít autonomii pro výběr platformy. Klíčem je stanovení vhodného strategického modelu pro civilní vývoj ve firmě. Existují tři běžné přístupy. První je malý, autonomní tým složený z lidí s praxí ve zlepšování procesů, se schvalováním ze strany oddělení IT, ale fungující v rámci konkrétního firemního oddělení a podřízený firemnímu manažerovi. Druhý přístup je samoobslužnost, při které může kdokoliv vyvíjet za pomocí nástrojů low-code podle zásad a mantinelů pro danou platformu. Třetí přístup kombinuje agilní týmy a rozsáhlou demokratizaci do sjednoceného modelu, centrum excelence, spravující platformy low-code implementující mantinely a podporující týmy jednotlivé pracovníky na firemních odděleních, a to včetně samoobslužného vývoje low-code. Kromě řízení a zásad musí ředitel IT také nabízet zdroje a podporu. K úspěchu je potřebná i proaktivita oddělení IT pro zpřístupnění konektorů a vytváření robustních rozhraní API pro přístup k interním datům. Užitečné mohou být i metriky a kontroly které poskytují příležitosti ke zkoumání firemních procesů. Zájem o tvorbu aplikací může ve firmě mezi zaměstnanci posílit interní hackathon. Low-code může být také zdrojem významného postupu v kariéře zaměstnance.

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Velmi zajímavé články o podnikání a založení virtuálního sídla

V článcích, na které odkazujeme v dnešním příspěvku se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých námětů souvisejících s nejčastějšími dotazy ohledně virtuálního sídla a také jaké povinnosti má začínající podnikatel. Například příspěvky rozeberou tyto náměty:

Nejčastější dotazy ohledně založení virtuálního sídla

V prvním článku s názvem “Nejčastější dotazy ohledně založení virtuálního sídla” se dozvíte souhrn nejčastějších dotazů, které klienti při zakládání virtuálního sídla kladou. Například tyto otázky:

  • Co je potřeba k umístění virtuální kanceláře?
  • Co když nejsem z Prahy nebo nemám čas se osobně stavit?
  • Jaké programy virtuální kancelář nabízí?
  • Jaká je nejlevnější varianta virtuální kanceláře?
  • Dá se u virtuální kanceláře zaparkovat?

Odpovědi na uvedené dotazy se dozvíte v článku.

Jaké povinnosti má začínající podnikatel?

Druhý článek s titulkem “Jaké povinnosti má začínající podnikatel?” vás bude informovat, že živnostenský zákon uvádí nutné předpoklady pro zahájení podnikání, těmito předpoklady jsou prokázání bezúhonnosti a plná svéprávnost. Pokud chce podnikatel podnikat jako fyzická osoba, dokládá splnění podmínek on sám. U právnické osoby je pak musí prokázat její odpovědný zástupce. Dále již čtěte článek.

Velmi zajímavé články o podnikání

V článcích níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých námětů souvisejících také s tím, jak získat peníze na podnikání, jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku a také tipy v čem podnikat. Například příspěvky rozeberou tyto náměty:

  • Jak získat peníze na podnikání?

  • Jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku?

  • V čem podnikat?

Jak získat peníze na podnikání?

V prvním článku s názvem “Jak získat peníze na podnikání?” se dočtete, že mnoho lidí má skvělé nápady jak podnikat, ale nemají k tomu dostatek finančních prostředků. Bez peněz je rozjezd a rozvoj podnikání náročný. Jak lze finanční prostředky na podnikání získat? Více informací se dozvíte v článku.

Jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku?

Druhý článek s titulkem “Jak postupovat při změně údajů ve veřejném rejstříku?” vás bude informovat, že od založení společnosti se firma vyvíjí a prochází mnoha změnami. Některé z těchto změn mohou zapříčinit, že bude nutné změnit firemní údaje, které jsou zapsané ve veřejném (tzv. obchodním) rejstříku. O které situace se jedná a jak je lze vyřídit? Dále již čtěte článek.

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z prvního čtvrtletí roku 2022 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Virtualizace urychluje testování softwaru

Pokud společnost vyvíjí aplikace, které se připojují k více mikroslužbám, rozhraní API pro SaaS, zastaralým systémům nebo k dalším službám třetích stran, může být obtížné vytvořit robustní testovací prostředí. Platforma pro virtualizaci služeb a rozhraní API se snaží tyto složitosti vyřešit vytvořením a simulováním rozhraní API a koncových bodů služby. Namísto spuštění testovacího prostředí slouží platforma virtualizace služeb jako koncové body pro testování závislých aplikací a kompozitních služeb a reaguje na požadavky a transakce připojující se aplikace či služby. Virtualizace služeb pomáhá při primárním využití ke zlepšení spolupráce mezi hlavními a závislými systémy. Aktualizace jsou okamžité a dodávky je možné výrazně zrychlit. Výsledkem je dobře vytvořený systém a rychlejší uvádění aktualizací na trh. Výhodou použití platformy virtualizace služeb je to, že virtualizace služeb je přirozeným rozšířením vývoje testovacích jednotek a zavádění průběžného testování pro mikroslužby. Další výhodou je to, že vrstvy virtualizace služeb zjednoduší testování vůči více verzím rozhraní API zpřístupněním koncových bodů pro všechny podporované verze. Virtualizaci služeb lze i balíčkovat se sadami testovacích dat a používat k validaci transakcí a při provozu v cloudu mohou virtualizační platformy zvyšovat nebo snižovat kapacitu na základě testovacího objemu.

Jak bude vypadat budoucnost business intelligence?

Firmy se v současné době snaží o demokratizaci dat, neboli o odstranění překážek, které brání přístupu k datům a jejich interpretaci v reálném čase. Je to nutné z důvodu toho, že s daty bude v budoucnosti pracovat stále více lidí. Budou vznikat multifunkční týmy, které se zaměří na zlepšení analytických dovedností, správu a kvalitu dat. Analytika se postupně přesune do cloudů, a to kvůli uspokojení vyšších nároků na zpracovávaný objem dat a poskytnutí pokročilých funkcí. Podniky také budou hledat rovnováhu mezi flexibilitou a správou svých dat. Díky kompozitní analytice nakonec získají obojí. V budoucnosti se také změní distribuce práce mezi a IT oddělením a běžnými firemními uživateli. Základním problémem demokratizace dat je zachování jejich konzistence neboli jak mít jediný správný zdroj pravdy pro celou organizaci. Firmy, které to zvládnou, získají obrovskou konkurenční výhodu. Se sblížením světa analytiků a běžných uživatelů pomáhá nový přístup, kompozitní datová analytika, která je propojena s otevřenou formou Business Intelligence, tzv. headless BI. Headless BI zajistí, že všichni koncoví uživatelé budou pracovat s jednoduchými daty, a přitom poskytne každému přesně to co potřebuje, díky jedinému zdroji metrik a sdílenému sémantickém modelu. Všechny analytické výstupy tak pracují se stejnými výpočty a datovými sadami.

Jak vypadá těžba firemních procesů?

Umělá inteligence doposud fungovala jako nástroj, který může vyplnit mezery ve velkém schématu automatizace. Protože zaměstnanci často při některých úkolech procházejí mezi systémy, nebo dokončí akci, kterou je obtížné digitálně zachytit, blokuje to schopnost umělé inteligence plně pochopit proces ve všech jeho částech. Identifikace všech úloh a jejich propojení do pracovního toku se nazývá těžba procesu. Jakmile se firemní proces identifikuje a vytěží, může následně systém monitorovat a řešit problémy u jednotlivých instancí takového procesu, nebo procesy doladit na základě průběžné zpětné vazby. Najít a uspořádat všechny protokoly procesů zůstává časově náročným manuálním procesem. Společnosti které začaly používat RPA, mají stále velký problém s úlohami mimo základní systémy. Náhradní metody jako je extrakce obsahu webu nebo OCR jsou jen dočasnými řešeními. AI pro těžbu procesů a automatizaci pracovních toků je stále tedy v raných fázích. Hlavní dodavatelé RPA ale vytvářejí nebo kupují funkce těžby procesu a investují do AI. Podobně posilují i firmy jako IBM, SAP nebo Microsoft.

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Virtuální kancelář Praha

V článku níže přinášíme informace o tom jak začít podnikat a také další praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:

Jak postupovat při změně sídla podnikatele

V prvním článku s názvem “Jak postupovat při změně sídla podnikatele” se dočtete, že mnoho podnikatelů uvažuje o změně sídla společnosti do virtuální kanceláře v Praze. Ať už proto, že nejsou spokojeni se službami, které na současné adrese mají, chtějí se přesunout do oblasti kde je možnost získat více zákazníků nebo možná chtějí zvolit prestižnější adresu. Ať už je důvod jakýkoliv, je dobré vědět co taková změna sídla obnáší. Více informací si již přečtěte v článku. Ten najdete zde.

Jak si založit web?

V pořadí druhý článek s nadpisem “Jak si založit web?” pojednává o tom, že pokud si podnikatel plánuje založit firmu a podnikat, nebo už podniká, v současné době se neobejde bez webových stránek. Jedním z důvodů je ten, že díky webovým stránkám je podnikatel dohledatelný. Podle českého statistického úřadu v současné době 83% procent obyvatel ČR používá internet a 57,5 % nakupuje online. Pokud zákazník zadá klíčové slovo a na internetu se objeví firemní stránky,  v tu chvíli stránky slouží jako firemní vizitka. Na samotných webových stránkách pak může podnikatel prezentovat své výrobky a služby. Může na nich využít spoustu metod pro nalákání a udržení zákazníka. Může sdílet články, psát blog a dávat rady a tipy, které zákazníci určitě ocení. Je také možné web propojit se sociálními sítěmi. Více se dozvíte v článku zde.

Založení nové s.r.o.

V článcích níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých námětů souvisejících také se založením nové s.r.o. Například vám příspěvky zodpoví tyto otázky:

  • Založení s.r.o. pro malířství, lakýrnictví a natěračství

  • Jaké výhody přináší virtuální sídlo podnikatelům?

Odkazy na jednotlivé články najdete níže…

Založení s.r.o. pro malířství, lakýrnictví a natěračství

V prvním článku s názvem “Založení s.r.o. pro malířství, lakýrnictví a natěračství” se dočtete, že pokud se chystáte založit si s.r.o. jako malíř, lakýrník nebo natěrač, tak v rámci živnosti Malířství, lakýrnictví, natěračství lze provádět všechny druhy malířských prací veškerými materiály včetně přípravy podkladů pro malbu a nátěr v interiéru a exteriéru novodobých i historických objektů. Lze také tapetovat a lepit dekorační prvky. Více informací se dozvíte v článku.

Jaké výhody přináší virtuální sídlo podnikatelům?

Druhý článek s titulkem “Jaké výhody přináší virtuální sídlo podnikatelům?” vás bude informovat, že virtuální sídlo může přinést firmě i podnikateli řadu výhod. Jaké vlastnosti má spolehlivé virtuální sídlo? Pronájem vlastní kanceláře přináší kromě nemalých výdajů rovněž povinnosti, kterým se začínající nebo vysoce efektivní podnikatel rád vyhne. Ani menší firmy s týmem zaměstnanců pracujících u klientů nebo z domova nechtějí platit za kanceláře desítky tisíc měsíčně. Zároveň pro většinu podnikatelů není bezpečné ani reprezentativní umístění sídla ve vlastním domě či bytě. Obecně platí, že kvalitní virtuální sídlo je lepší než vlastní kancelář bez stálé recepční. A to jak z hlediska image, tak i přebírání korespondence a obsluhy zákaznické linky. Dále již čtěte článek.

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů ze čtvrtého čtvrtletí roku 2021 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Jak se mění business intelligence?

Jaké trendy budou BI ovlivňovat v následujících letech? Prvním trendem je AI a ML. BI vylepšená o AI má potenciál změnit průměrného firemního uživatele v řadového datového vědce. Druhým trendem je přijetí cloudu. Výhody cloudového řešení BI zahrnují přístupnost pro vzdálené uživatele, škálovatelnost, pružnost a rychlost nasazení. Třetím trendem je pokrok zpracování přirozeného jazyka. To umožňuje firmám rozšířit využití BI do dalších procesů svého fungování a využívat nástroje hlubším způsobem. Čtvrtým trendem je to, že BI se stává součástí ERP a CRM systémů. Výhoda spočívá v tom, že se BI vyvíjí z odděleného nepropojeného procesu do podoby integrální součásti firemních pracovních toků. Pátým trendem jsou nové způsoby prezentace informací prostřednictvím vyprávění. Pomocí designu informací se snaží dodavatelé BI zjednodušit své prezentace způsobem, který uživatele provede konkrétním problémem či situací, a kromě prezentace základních dat také nabízí doporučení co dělat. Šestým trendem je BI pro provozní účely. Provozní BI používá data z různých zdrojů včetně chování spotřebitelů a narušení dodavatelského řetězce a nashromážděná data následně analyzuje. Takový systém pak dokáže nabízet doporučení pro rychlá rozhodnutí. Sedmým trendem je to, že úspěšné řešení BI i nadále vyžaduje přípravné práce.

Jakou roli hrají chatboti v zákaznickém servisu?

Díky zpracování přirozeného jazyka (NLP) se chatboti stávají zdatnými v porozumění požadavkům uživatelů vysloveným v běžném, konverzačním jazyce. Rostoucí popularita chatbotů s umělou inteligencí a zpracováním řeči je v mnoha ohledech pouze předzvěstí nadcházejícího rozšíření hlasových botů v oblasti zákaznických služeb. Obě tato technologie chtějí zapojit zákazníky do dynamických a vysoce personalizovaných konverzací kolem získávání odpovědí na jejich otázky. Chatbot komunikuje prostřednictvím zpráv, zatímco hlasový bot se zapojuje čistě hlasem. Hlasoví boti musí nejen rozumět požadavkům zákazníků, ale musí být také schopni rozeznat záměr otázky. Tyto boti navíc musí mít přístup k informacím o zákazníkovi a být schopni syntetizovat hlasový požadavek, který se následně převede na text ke zpracování, aby mohli obratem poskytnout přesnou hlasovou odpověď.. Co se týče chatbotů, jejich implementace přináší určité investiční náklady. Tyto náklady však mohou být nižší v porovnání s náklady na mzdy v oblasti služeb zákazníkům, infrastrukturu a vzdělávání. Kromě implementace investičních nákladů jsou dodatečné náklady na chatboty poměrně nízké. Výhody chatbota jsou, že pracuje neustále, je schopný poskytnout okamžitou odezvu, může odpovídat ve více jazycích a jeho odpovědi jsou konzistentní. Nevýhodou jsou složitější dotazy zákazníků, na které chatbot není schopný odpovědět. Také ho mohou zneužít hackeři pro provádění svých útoků.

Jak otrávení dat poškozuje modely strojového učení?

Díky cloud computingu došlo k značnému navýšení strojového učení. Útočníci se snaží ovlivňovat a zkreslovat doporučení pro uživatele pomocí falešných účtů s cílem zvýšit nebo snížit hodnocení a sdílet či propagovat určité produkty nebo obsah. Algoritmická manipulace může být použita pro různé účely včetně dezinformací, phishingových podvodů nebo změny veřejného mínění. Útoky otrávením dat nebo otrávením modelu zahrnují znečištění tréninkových dat modelu strojového učení. To ovlivňuje schopnost modelu poskytovat správné odpovědi. Útočníci také mohou odvodit potencionálně důležité informace, zamaskovat svůj vstup za účelem oklamání modelu, aby neudělal správnou klasifikaci nebo mohou vytvořit reverzní inženýrství modelu za účelem jeho replikace a lokální analýzy. Rozdíl mezi útokem, který má způsobit vadnou předpověď nebo klasifikaci jako výstup modelu a útokem otrávením je vytrvalost. Při otrávení je cílem útočníka zajistit, aby se jeho vstupy akceptovaly jako tréninková data a může trvat týdny, než útočník dosáhne otrávení dat. Otrávení dat lze dosáhnout ve scénáři černé skříňky vůči klasifikátorům nebo ve scénáři bílé skříňky, kde útočníci získají přístup k modelu a jeho privátním tréninkovým datům. Reálnými příklady jsou útoky na spamové filtry používané poskytovateli e-mailových služeb. Není snadné najít řešení, jak těmto útokům čelit. Náprava dopadu otrávení může vyžadovat časově náročné zpětné analýzy vstupů pro dotčenou třídu, aby se identifikovaly a odstranily všechny škodlivé vzorky dat. Po útoku je nutné opětovné vytrénování modelu s dobrými daty.

 

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

 

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729