Přihlášení / Registrace
Rubriky
Archiv

Jak na zateplení půdy

Mnoho majitelů domů při zateplování podceňuje zateplení půdy. Je nutné si uvědomit, že kvalitní zateplení půdy přináší nemalé finanční úspory za spotřebu energie a zvyšuje komfort bydlení.

 

Není půda jako půda. Proto i způsoby zateplení jsou různé. Pokud není půda obývána, nezateplujeme střechu, ale prostor podlahy půdy. Tepelně izolační vrstvu je vždy nejlépe instalovat v místech, kde se odděluje vytápěný prostor od nevytápěného.

V případě tepelné izolace horizontálního prostoru půdy je důležité pamatovat na kvalitní parozábranu. Před samotným zateplováním je zejména u dřevěné konstrukce nutné zkontrolovat kvalitu trámů a ostatních dřevěných prvků konstrukce. Další postup zateplování je limitován stavebními možnostmi.

Pokud je na půdě dostatek místa včetně prostoru u šikminy střechy, je ideální tepelnou izolaci instalovat nad trámy. V tomto případě stačí očistit stávající podlahu, položit parotěsnící fólii (pokud není v konstrukci stropu níže), na tu instalovat dřevěný rošt, který se vyplní minerální izolací a vše se zakryje prkny. Vhodné je ponechávat mezi prkny malé mezery, aby mohla odcházet vlhkost.

Jestliže nad současnou podlahou půdy není dostatečný prostor, je nutné tepelnou izolaci umístit mezi trámy. V každém případě je ale nutné použít kvalitní parozábranu, aby nikde nedocházelo k zadržování a kondenzaci vlhkosti.

Samotná realizace zateplení vypadá snadně a šikovný člověk by si ji mohl provést svépomocí. Určitě by ale stávající stav a návrh nejlepšího řešení měl posoudit odborník. Ten také doporučí nejvhodnější materiál. Než se pustíte svépomocí do zateplování půdy, kontaktujte společnost Stav Agency s.r.o. z Liberce. Zkušení pracovníci této firmy vám odborně poradí, jak půdu zateplit.

http://www.stav-agency.cz/scsdc/zateplovani-budov/

http://www.stav-agency.cz/stavebni-cinnost/rekonstrukce-objektu/

https://www.stav-agency.cz/2022/03/21/jak-na-zatepleni-pudy/?preview_id=1413&preview_nonce=5690b01fbe&preview=true

Comments are closed.